Budúcnosť značky Armani otvoril testament, v tom sa píše o postupnom predaji
Giorgio Armani, 91-ročný zakladateľ a ikona talianskeho dizajnu, vo svojom závete naznačil, že jeho módny dom by sa mal postupne predať strategickému partnerovi. Preferovanými kupcami sú konzorcium LVMH, L'Oréal alebo EssilorLuxottica.
V poslednej vôli stanovuje, že dedičia musia v priebehu 18 mesiacov predať prvých 15 percent akcií a neskôr ďalších 30 až 54,9 percenta.
Francúzsky koncern LVMH, ktorý vlastní značky ako Louis Vuitton či Dior, okamžite reagoval a označil zaradenie medzi potenciálnych partnerov za poctu. Generálny riaditeľ Bernard Arnault vyhlásil, že ak by nadviazali spoluprácu, LVMH by sa zaviazala ďalej posilňovať globálne postavenie značky Armani.
Armani zomrel 4. septembra 2025. Preslávil sa najmä v 70. rokoch, keď pretransformoval klasickú pánsku bundu na ľahký, pružný odev – a tým naštartoval éru minimalistickej elegancie.
Veril, že skutočný štýl spočíva v jednoduchosti, nie vo veľkoleposti. Vďaka spolupráci s Hollywoodom a dôrazu na detaily sa jeho značka stala synonymom sofistikovanosti.
(reuters, max)