Požívatelia Mety si v Únii budú môcť vybrať personalizované reklamy

Spoločnosť Meta, prevádzkovateľ Facebooku a Instagramu, zareagovala na pravidlá Európskej únie tým, že používateľom v členských krajinách ponúkne možnosť výberu pri personalizovaných reklamách.

Podľa Európskej komisie si budú môcť používatelia zvoliť, či chcú súhlasiť so zdieľaním všetkých svojich osobných údajov a prijímať plne cielené reklamy alebo si vyberú obmedzené zdieľanie a reklamy s nižšou mierou personalizácie.

Nové možnosti spoločnosť Meta predstaví používateľom v januári budúceho roka. Eurokomisia v júni varovala pred možnými dennými pokutami po tom, ako americký gigant v oblasti sociálnych médií oznámil, že vykoná len obmedzené zmeny vo svojom modeli platby alebo súhlasu.

Už v lete pritom v nadväznosti na reguláciu Únie konglomerát oznámil, že od októbra úplne zakáže zobrazovanie politických reklám na svojich platformách v rámci EÚ.

Rozhodnutie súviselo s prísnejšími pravidlami transparentnosti a cieľom tohto kroku je obmedziť riziko manipulácie počas volieb a referend a zároveň zabrániť šíreniu nepravdivých či zavádzajúcich informácií.

(reuters, max)