Smrť ako sociálny systém. Eutanázia sa v Kanade vymkla kontrole

Reklama na eutanáziu v Kanade. Foto: Twitter

Kanadský módny reťazec La Maison Simons tento rok prišiel naozaj s neobvyklou reklamou. V zhruba tridsaťsekundovom klipe sa rýchlo striedajú scény, v ktorých sa stále tá istá sediaca žena objavuje v najrôznejších prostrediach. Raz na kraji mora, inokedy v hlbokom lese, potom na nejakej oslave. Do toho ženský hlas hovorí: „Posledné nadýchnutia sú sväté. Keď si predstavím svoje posledné dni, vidím bubliny, vidím oceán, vidím hudbu. Aj teraz, keď žiadam o pomoc s ukončením svojho života, stále existuje toľko nádhery, len musíte byť odvážni, aby ste ju videli. “Nakoniec sa objaví: „Pre Jennyfer jún 1985 – október 2022.“ Krátke video s názvom Všetko je krása je totiž reklamou na eutanáziu.

Propagácia dobrovoľnej smrti vyvolala zdesenie. Firma reklamu stiahla z internetu s oficiálnym odôvodnením, že kampaň sa už skončila a splnila svoje ciele. Zdá sa, že išlo o osobný projekt šéfa spoločnosti Petera Simonsa, ktorý naznačil, že to je pozitívny prípad korporátnej zodpovednosti. La Maison Simons vraj má „zodpovednosť spolupracovať s našimi komunitami a pomáhať budovať také komunity, v ktorých by sme chceli zajtra žiť a zanechať ich našim deťom“. Celá kauza je krásnou ukážkou, ako sa v Kanade v priebehu niekoľkých rokov obchod so smrťou stal úplne bežnou a desivou súčasťou spoločnosti.

https://twitter.com/EndWokeness/status/1596866746442747904?s=20&t=rrdnGrzU6RwF4D0c7-56NA
Ondřej Šmigol

Ak ste predplatiteľom, prihláste sa tu.

Pokračujte v čítaní pomocou jednej z týchto možností:

Štandard na mesiac

iba 7,99€— každý mesiac

  • odomknuté okamžite
  • platba kartou a prevodom

Štandard na rok

iba 89,00€— každý rok

  • odomknuté okamžite
  • platba prevodom

Svet je od 24. februára v pohybe, z ktorého sa rodí nový svetový poriadok. Štandard ponúka svojim čitateľom pohľad za penu dní, hlbšie analýzy a texty, ktoré pomáhajú pochopiť a vysvetliť kontext toho, čo sa deje vo svete politiky, ekonomiky či náboženstva.

Ak ste si predplatili Štandard do 31. augusta 2022 v akejkoľvek forme, cena predplatného sa pre vás celých nasledujúcich 12 mesiacov nezmení.

Ak máte problém, kontaktujte nás na [email protected]