Kanadský módny reťazec La Maison Simons tento rok prišiel naozaj s neobvyklou reklamou. V zhruba tridsaťsekundovom klipe sa rýchlo striedajú scény, v ktorých sa stále tá istá sediaca žena objavuje v najrôznejších prostrediach. Raz na kraji mora, inokedy v hlbokom lese, potom na nejakej oslave. Do toho ženský hlas hovorí: „Posledné nadýchnutia sú sväté. Keď si predstavím svoje posledné dni, vidím bubliny, vidím oceán, vidím hudbu. Aj teraz, keď žiadam o pomoc s ukončením svojho života, stále existuje toľko nádhery, len musíte byť odvážni, aby ste ju videli. “Nakoniec sa objaví: „Pre Jennyfer jún 1985 – október 2022.“ Krátke video s názvom Všetko je krása je totiž reklamou na eutanáziu.
Propagácia dobrovoľnej smrti vyvolala zdesenie. Firma reklamu stiahla z internetu s oficiálnym odôvodnením, že kampaň sa už skončila a splnila svoje ciele. Zdá sa, že išlo o osobný projekt šéfa spoločnosti Petera Simonsa, ktorý naznačil, že to je pozitívny prípad korporátnej zodpovednosti. La Maison Simons vraj má „zodpovednosť spolupracovať s našimi komunitami a pomáhať budovať také komunity, v ktorých by sme chceli zajtra žiť a zanechať ich našim deťom“. Celá kauza je krásnou ukážkou, ako sa v Kanade v priebehu niekoľkých rokov obchod so smrťou stal úplne bežnou a desivou súčasťou spoločnosti.
Ak ste predplatiteľom, prihláste sa tu.
Svet je od 24. februára v pohybe, z ktorého sa rodí nový svetový poriadok. Štandard ponúka svojim čitateľom pohľad za penu dní, hlbšie analýzy a texty, ktoré pomáhajú pochopiť a vysvetliť kontext toho, čo sa deje vo svete politiky, ekonomiky či náboženstva.
Ak ste si predplatili Štandard do 31. augusta 2022 v akejkoľvek forme, cena predplatného sa pre vás celých nasledujúcich 12 mesiacov nezmení.
Ak máte problém, kontaktujte nás na [email protected]