Direktívne a často absurdné paradigmatické zmeny, ktoré chystá Európska únia v energetickej a automobilovej politike, čoskoro prinesú vážne problémy, hovorí profesor a expert na pohonné jednotky Jan Macek z Českého vysokého učení technického v Prahe. Jednou z nich môže byť aj to, že po tejto červenej direktíve, ktorá nahnevá množstvo občanov Európy, nastúpi totalita hnedá. „Pri elektromobilite sa už musíme pýtať, kto si tie drahé elektroautá vlastne bude kupovať,“ vraví profesor Macek v rozhovore pre Štandard. „Zmeny zároveň budú motivovať ku kúpe veľkých áut a rodiny k tomu, že budú potrebovať dve autá.“ Text uverejňujeme ako druhú časť rozhovoru s Janom Macekom. Prvú časť sme publikovali na tomto mieste.
Našou environmentálnou politikou už dlhodobo likvidujeme európsku priemyselnú výrobu, ktorú takto vlastne preposielame do Číny. Dá sa povedať, o koľko vyššie sú priemerné emisie v Číne oproti našim?
Čínsky emisný faktor je najmenej dvakrát väčší ako súčasný európsky priemer, ktorý je okolo 340 gramov oxidu uhličitého na kilowatthodinu. To je priemer za všetky krajiny, aj tie „dobré“ a čisté, ako je Slovensko, aj tie „zlé“ a špinavé, ako je dnes aj Nemecko. Česká republika je v súčasnosti na úrovni Nemecka. Na starom kontinente pochádza najviac špinavej energie z Poľska a, paradoxne, najviac znečisťujúca krajina v Európe v pomere na veľkosť je bezkonkurenčne Luxembursko. To veľmi zeleno kričiace Luxembursko. To sú ale veľmi bohaté krajiny, takže si kupujú „odpustky“, teda zelené povolenky.
Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami
Cookies na našej webovej stránke používame len v dvoch prípadoch. V jednom prípade pre meranie návštevnosti v Google analytics a v druhom prípade pre prihlásenie užívateľa.
Nakoľko sme zrušili inzercie, reklamy a merania tretích strán, nezbierame žiadne citlivé dáta o užívateľoch.
Preto potvrdením súhlasíte so základnými cookies na našom webe.