Lobista, ktorý presadzoval dúhový aktivizmus amerických firiem, si sype popol na hlavu: Bola to chyba

44610384_10161008682150035_8521052958773739520_n Foto: Gregory T. Angelo/FB

Politizáciou každého aspektu života platíme príliš vysokú cenu za pokroky v právach homosexuálov, tvrdí Gregory T. Angelo, bývalý prezident LGBT organizácie pridruženej k Republikánskej strane.

Ako napísal Angelo pre Wall Street Journal, trend aktivistických korporácií vznikol aj s jeho prispením. Aktívne sa na tejto dúhovej revolúcii podieľal. Pred desiatimi rokmi pôsobil ako lobista vo Washingtone, kde presviedčal veľké firmy, aby zatlačili na republikánskych zákonodarcov a prinútili ich hlasovať za LGBT legislatívu. Fakt, že korporácie presadzovali záujmy homosexuálov, vtedy považoval za úspech. 

Gregory T. Angelo dnes trend firemného progresivizmu, ktorý sa v USA značne rozšíril, považuje za pohromu. „Iba za posledné tri roky sa najväčšie americké korporácie vyjadrili ku všetkému od interrupcií, cez Black Lives Matter, až po volebnú legislatívu – a to aj napriek tomu, že väčšina Američanov si želá, aby s tým prestali.” 

Okrem toho, že je progresívny firemný aktivizmus podľa Angela nedemokratický, považuje ho aj za prejav pokrytectva.

„Korporácie v Amerike vyžadujú rovnosť, no zarábajú na porušovaní ľudských práv v Číne. Alebo sponzorujú interrupcie pre zamestnankyne, no neposkytujú takmer žiadnu materskú dovolenku. Alebo sa verejne vyhlasujú za antirasistov, zatiaľ čo v tíme nemajú žiadnych príslušníkov rasových menšín.”

Ďalším dôsledkom korporátneho progresivizmu je podľa Gregoryho T. Angela nárast autocenzúry. V prieskume verejnej mienky v roku 2022 think tank Populace zistil, že väčšina Američanov prezentuje na verejnosti iné názory na kontroverzné témy než v súkromí. Podľa tohto prieskumu autocenzúre najviac podliehajú Američania, ktorých ročný príjem presahuje 150-tisíc dolárov. 

Podobné dáta vyšli aj výskumníkom z Českej republiky. V prieskume, ktorý si u agentúry SANEP objednala Spoločnosť na ochranu slobody prejavu, zistili, že viac ako polovica Čechov sa bojí otvorene vyjadriť svoje názory. Týmto strachom podľa nich najviac trpia ľudia, ktorých príjmy presahujú 50-tisíc českých korún mesačne. Ako sa predstavitelia organizácie vyjadrili na sociálnej sieti, „sú to ľudia, ktorí majú najviac čo stratiť.”

Na Slovensku sa prieskumy autocenzúry zatiaľ nerealizovali. Firemný progresívny aktivizmus sa však našej spoločnosti nevyhýba. Naznačuje to aj fakt, že niektorí zamestnanci nadnárodných korporácií sa v Bratislave každý rok zúčastňujú na Dúhovom pride. Zároveň 129 slovenských firiem a organizácií podpísalo Chartu diverzity Nadácie Pontis na podporu diverzity a inklúzie na pracoviskách.


Ďalšie články