Manažér Penty Martin Danko: Woke kultúra sa u nás presadzuje najmä plazivým tlakom anglosaských korporácií

O tom, ako sa v slovenských pomeroch pretláča pre nás cudzia politika firemnej rozmanitosti, inkluzívnosti a zelenej agendy, sme sa rozprávali s manažérom pre vonkajšie vzťahy Penta Investments Martinom Dankom. „To, čo nie je prirodzené a normálne, sa časom ukáže ako neživotaschopné,“ myslí si Danko, podľa ktorého je stredná Európa voči tejto agende odolnejšia. „Možno je to aj tým, že naši ľudia majú skúsenosť s komunizmom a je v nás zabudovaný odpor proti zväzáckemu aktivizmu. Domnievam sa, že to kyvadlo sa začne vracať do normálu aj v anglosaskom svete. Len dúfam, že dovtedy to u nás nestihne zapustiť korene do takej miery, že to budeme iba s veľkým úsilím vracať späť.“

Martin Danko: Foto: Penta Investments Martin Danko: Foto: Penta Investments

Najmä v nadnárodných korporátoch sa v poslednom období presadzuje nová podoba takzvanej „spoločenskej zodpovednosti“ firiem, ktorá je namierená na presadzovanie klimatických cieľov, inkluzívnosť a rôzne dúhové politiky. Manažéri o tom na Slovensku zatiaľ neradi hovoria, vy ste však v nedávnej diskusii Štandardu spomenuli, že s tým máte nepríjemnú skúsenosť. O čo ide?

Pri rozhovoroch s ľuďmi z nášho biznisového prostredia pozorujem, že kultúra a ideológia wokeizmu sa môže do našej spoločnosti dostať aj prostredíctvom korporácií. Deje sa to v tichosti, ale je tomu vystavených čoraz viac ľudí, ktorí v nich pracujú. Nemusí to teda byť ani o médiách, akademickom prostredí či kultúrnych inštitúciách, ale môže sa to plazivým spôsobom udiať prostredíctvom korporácií, kde to presadzujú najmä ľudia, ktorí jednoducho chcú byť za „pekných“.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.