Európa stavila na elektromobilitu, ale v tomto biznise, v ktorom má Čína obrovský náskok, sme si nenechali otvorené zadné dvierka. Môže to mať veľké geopolitické dôsledky. Kým v Európe sa za minulý rok predalo milión elektromobilov, v Číne je to viac ako päťnásobok. Auto už nebude tak dostupné pre široké vrstvy, a to aj vzhľadom na nové euronormy. Tieto faktory zrejme spôsobia pokles automobilovej výroby v Európe, čo môže ohroziť aj Slovensko, no istá nádej na záchranu existuje. V rozhovore pre Štandard to tvrdí Peter Nemečkay, výkonný riaditeľ a sektorový líder pre automobilový priemysel konzultačnej spoločnosti KPMG.
Emisná norma Euro 7 znamenajúca faktický zákaz spaľovacích motorov vyvolala v istých kruhoch zdesenie. A to nielen u nás vodičov, ale aj v slovenskom autopriemysle. Existujú obavy, že nás to vzhľadom na štruktúru našej ekonomiky, orientovanej na automobilový sektor, môže výrazne zabolieť. Sú tieto obavy oprávnené?
Získajte limitovaný bezplatný prístup k článkom vďaka vytvoreniu bezplatného účtu alebo sa prihláste a pokračujte v čítaní.
alebo
Neobmedzený prístup v rámci celého Štandardu. Možnosti predplatného
Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami