Všeobecné obchodné podmienky prémiového obsahu spravodajského portálu Štandard

Všeobecné obchodné podmienky elektronického predplatného www.standard.sk spoločnosti Denník Štandard, s.r.o. (ďalej aj ako „Všeobecné obchodné podmienky“ a/alebo „VOP“)

I. Úvodné ustanovenia

  1. Spoločnosť Denník Štandard s.r.o., so sídlom Mierové námestie 4, 911 01 Trenčín, IČO: 44 432 011, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 55134/B, e-mail: [email protected], („Prevádzkovateľ“) vytvára a sprístupňuje na spravodajskom webovom portáli prevádzkovaného na webovom sídle www.standard.sk a súvisiacich portálov prevádzkovaných prostredníctvom domény standard.sk a jej subdomén („Portál“) prémiový obsah, ktorý je prístupný len Používateľom, ktorý splnili podmienky podľa článku 2.1 týchto Podmienok („Prémiový Obsah“),
  2. Tieto všeobecné obchodné podmienky („Podmienky“) upravujú pravidlá prístupu a používania Prémiového Obsahu Portálu a vzájomné práva a povinnosti Prevádzkovateľa a používateľa Portálu („Používateľ“) v súvislosti s registráciou na Portáli, uzatvorením zmluvy s digitálnym plnením a zmluvy o predplatnom.

II. Registrácia a prihlásenie do portálu

  1. Prémiový Obsah alebo jeho časti sprístupňuje Prevádzkovateľ Používateľom (i) po registrácií na Portáli alebo (ii) po úhrade predplatného na obdobie predplatného.
  2. Proces registrácie prebieha zadaním e-mailovej adresy Používateľa v časti registrácia alebo pri otvorení Prémiového Obsahu a vyjadrením súhlasu s týmito Podmienkami a potvrdením oboznámenia sa s Podmienkami používania osobných údajov. Zadaná e-mailová adresa je prístupovým identifikátorom a slúži na zaslanie prihlasovacieho e-mailu Prevádzkovateľom Používateľovi a verifikáciu zadanej e-mailovej adresy.
  3. Na Používateľom zadanú e-mailovú adresu bude Prevádzkovateľom zaslaný e-mail obsahujúci hypertextový odkaz slúžiaci na verifikáciu e-mailovej adresy a prihlásenie do Portálu. Po kliknutí na zaslaný hypertextový odkaz bude verifikovaný e-mail zadaný Používateľom a Používateľ presmerovaný a prihlásený do svojho osobného účtu na Portáli. Verifikácia Používateľa formou e-mailu následne prebieha počas každého prihlásenia do osobného účtu na Portáli.
  4. Používateľovi po registrácii, okrem iných výhod, bude bezodplatne sprístupnený Prevádzkovateľom stanovený počet článkov Prémiového Obsahu. Počet bezodplatne sprístupnených článkov Prémiového Obsahu je uvedený na Portáli v príslušnej sekcii.
  5. Ak sa Používateľ rozhodne používať svoj osobný účet a Prémiový Obsah v neobmedzenom rozsahu, je potrebné, aby uzatvoril s Prevádzkovateľom zmluvu o predplatnom a v prípade spotrebiteľa, fyzickej osoby nevykonávajúcej podnikateľskú činnosť alebo svoje povolanie, zmluvu o digitálnom plnení podľa článku 3 týchto Podmienok.
  6. Používateľ v celom rozsahu zodpovedá za správnosť, úplnosť a aktuálnosť všetkých informácií a údajov ním uvádzaných vo formulároch a v osobnom účte Používateľa na Portáli.
  7. Používateľ je zodpovedný za všetky aktivity vykonané prostredníctvom jeho osobného účtu. Zároveň sa Používateľ zaväzuje kontaktovať Prevádzkovateľa bezodkladne po tom, čo zistí, že došlo k neautorizovanému použitiu alebo zásahu do osobného účtu. Podmienky používania sa primerane uplatnia v rozsahu zodpovednosti za správanie sa na Portáli.
  8. Individuálne prihlasovacie údaje každého Používateľa sú neprenosné a Používateľ je povinný ich chrániť pred stratou, zničením, znefunkčnením alebo poškodením, pričom okrem iného nie je oprávnený ich poskytnúť ani sprístupniť inej osobe, zverejniť ich, ani umožniť ich použitie (a to bez ohľadu na to, či bezplatne, za odplatu, obchodným, alebo neobchodným spôsobom) alebo zneužitie treťou osobou, pričom zodpovedá za škodu spôsobenú ich použitím alebo zneužitím zo strany tretích osôb.
  9. V prípade straty, zničenia, znefunkčnenia, odcudzenia individuálnych prihlasovacích údajov Používateľa, alebo zistenia skutočností nasvedčujúcich ich použitia inou osobou ako Používateľom, je Používateľ povinný o týchto skutočnostiach bezodkladne informovať Prevádzkovateľa, ktorý po obdržaní takéhoto oznámenia bezodkladne pridelí a oznámi Používateľovi nové individuálne prihlasovacie údaje (elektronicky na e-mail uvedený v osobnom účte Používateľa na Portáli) a znefunkční pôvodné.
  10. Ak dôjde k zrušeniu osobného účtu z dôvodu porušenia právnych predpisov, Podmienok používania alebo týchto Podmienok, Používateľ berie na vedomie, že mu nemusí byť umožnená nová registrácia osobného účtu.
  11. Používateľ berie na vedomie, že osobný účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Prevádzkovateľa, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
  12. Prevádzkovateľ v rámci služieb Portálu poskytuje aj službu odoberania newslettera na Používateľom zvolenú e-mailovú adresu. Prihlásenie sa k odberu newslettera je dobrovoľné a z odoberania newslettera je možné sa kedykoľvek bezodplatne odhlásiť.

III. Platený prémiový obsah

  1. Prémiový Obsah sprístupňuje Prevádzkovateľ Používateľovi za odplatu v rámci predplatného, a to v rozsahu:
    a, neobmedzený prístup k štandardnému Obsahu a Prémiovému Obsahu, publikovanom na Portáli počas platnosti predplatného;pridávanie komentárov do diskusie pod článkami;
    b, pridávanie komentárov do diskusie pod článkami;
  2. Používateľ si môže vybrať z aktuálnej ponuky predplatného dostupnej na Portáli.
  3. V prípade objednania predplatného prostredníctvom platby platobnou kartou je služba poskytovaná ako služba s automatickým obnovovaním predplatného na obdobie v dĺžke trvania prvého predplatného až do deaktivácie predplatného, teda napr. pri predplatnom na jeden mesiac bude dochádzať k automatickej obnove o ďalší mesiac až do deaktivácie predplatného.
  4. Uhradením predplatného prostredníctvom platby kartou Používateľ súhlasí s automatickými úhradami ceny predplatného prostredníctvom zaúčtovania na kartu (debitu z karty) Používateľa použitej pri prvej platbe predplatného bez potreby osobitnej autorizácie každej opakovanej platby. Služba predplatného sa poskytuje na dobu neurčitú a opakovanie pravidelných automatických platieb bude pokračovať až do deaktivácie predplatného.
  5. K úhrade jednotlivých pravidelných platieb predplatného po aktivovaní služby prostredníctvom platby kartou bude dochádzať automaticky po ukončení predchádzajúceho obdobia predplatného podľa frekvencie platieb zvolenej Používateľom pri objednaní prvého predplatného, teda prvá platba bude uhradená pri aktivácii prvého predplatného a ďalšie úhrady predplatného budú vykonávané automaticky formou zaúčtovania na kartu (debitu z karty) Používateľa použitej pri prvej platbe predplatného počas každého nasledujúceho obdobia, v závislosti od zvolenej frekvencie obnovovania predplatného, až do deaktivácie predplatného.
  6. Okamihom prijatia úhrady platby prvého predplatného Prevádzkovateľom dochádza k uzatvoreniu zmluvy o predplatnom, ktorej predmetom je poskytovanie digitálneho plnenia podľa príslušných častí týchto Podmienok vzťahujúcich sa na odplatné poskytovanie plnení a začatiu plynutia obdobia prvého predplatného. Momentom uzatvorenia zmluvy dochádza k začatiu poskytovania prístupu k Prémiovému Obsahu a súvisiacich služieb, najmä možnosti diskutovať pod článkami uverejnenými na Portáli (ak je diskusia povolená Prevádzkovateľom).
  7. Používateľ, ktorý je v postavení spotrebiteľa, akceptáciou týchto Podmienok výslovne súhlasí, že momentom začatia dodávania digitálneho obsahu stráca právo na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej podľa článku 3.6 týchto Podmienok.
  8. Podľa nastavenia Portálu budú faktúry Používateľovi dostupné buď v účte používateľa alebo zasielané e-mailom zaslaným na e-mailovú adresu, ktorú Používateľ uviedol pri vytváraní účtu na Portáli.
  9. Začiatok poskytovania služieb (predplatného obdobia) môže byť viazaný na vykonanie určitého úkonu Používateľom – napr. vloženie aktivačného kódu. O tejto skutočnosti sa Prevádzkovateľ zaväzuje Používateľa vopred vhodným spôsobom informovať.
  10. Poskytovanie služieb prístupu k Prémiovému Obsahu je možné iba v spojení s individuálnymi prihlasovacími údajmi Používateľa; tieto je oprávnený využívať výlučne jeden konkrétny Používateľ (nie iné osoby). Pre vylúčenie pochybností, aj v prípade, ak je Používateľom iná osoba ako predplatiteľ – spotrebiteľ, tak z tohto hľadiska môže mať na základe jednej zmluvy prístup k službám výlučne jedna konkrétna osoba (napr. jeden zamestnanec alebo jeden člen orgánu); ak takýto Používateľ má záujem o to, aby k službám malo prístup viac osôb, musí za účelom prístupu k službám pre každú takúto osobu uzatvoriť samostatnú zmluvu.
  11. Používateľ súhlasí s vystavovaním elektronickej faktúry pri dodaní služby predplatného, a s tým, aby Prevádzkovateľ doručoval elektronickú faktúru pri dodaní služby predplatného do jeho osobného účtu alebo ak to technické nastavenie Portálu umožňuje do e-mailovej schránky.
  12. O tom, ktoré časti Portálu budú zaradené do Prémiového Obsahu a v akom rozsahu bude prístup k nim obmedzený pre neregistrovaných Používateľov rozhoduje výlučne Prevádzkovateľ, a svoje rozhodnutie môže podľa svojho uváženia jednostranne kedykoľvek meniť. Prevádzkovateľ je oprávnený rozhodnúť aj o tom, že všetky časti Portálu budú prístupné používateľom bezodplatne a to po ním určenú dobu (napr. z marketingových dôvodov), pričom takáto dočasná zmena nastavenia prístupu k Obsahu nemá vplyv na existujúce zmluvy medzi Prevádzkovateľom a predplatiteľmi Prémiového Obsahu.
  13. Prevádzkovateľ pravidelne vyhodnocuje Portál a jeho Obsah. V nadväznosti na to môže vykonávať zmeny a úpravy Portálu a jeho obsahu, ktoré sa môžu dotknúť aj poskytovaných služieb podľa týchto Podmienok (vrátane štruktúry, počtu sekcií, ich zamerania, frekvencie dopĺňania obsahu a pod.). Aj z tohto dôvodu preto nemožno vylúčiť, že sa rozsah a obsah spoplatnených častí Portálu bude meniť a to aj v priebehu predplatného obdobia. Prevádzkovateľ je oprávnený určitú časť služieb prestať poskytovať, pozastaviť jej poskytovanie alebo ju zmeniť, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia. Takéto zmeny nezakladajú právo Používateľa na vrátenie uhradených platieb.

IV. Zodpovednosť za obsah zverejenený používateľom

  1. Ak Prevádzkovateľ takúto funkcionalitu zaradí a sprístupní medzi služby Portálu, súčasťou funkcionalít Portálu môže byť možnosť Používateľa zverejňovať na Portáli obsah, napr. diskusné príspevky, komentáre či blogy.
  2. Používateľ sa zaväzuje, že bude pridávať na Portál len obsah, ku ktorému:
    a, má autorské práva resp. súhlas autora na ich použitie pre účely zverejnia a rozširovania na Portáli;
    b,disponuje všetkými potrebnými súhlasmi osôb z hľadiska ochrany osobnosti fyzickej osoby a ochrany dobrého mena právnickej osoby.
  3. Prevádzkovateľ v žiadnom prípade nenesie zodpovednosť za obsah zverejnený, umiestnený alebo nahratý na Portáli Používateľom, a za takýto obsah zodpovedá výlučne Používateľ, ktorý obsah uverejnil. Používateľ svojimi príspevkami a obsahom zverejneným na Portáli nesmie porušovať účinné právne predpisy, tieto Podmienky, neoprávnene zasahovať do práv a oprávnených záujmov iných osôb, používať vulgárne výrazy, nabádať k nenávisti a agresii alebo konať v rozpore so základnými etickými a morálnymi princípmi a dobrými mravmi či inak porušovať pravidlá pre prispievanie obsahu na Portáli.

V. Zákonná Zodpovednosť za vady

  1. Prevádzkovateľ zodpovedá za dodanie digitálneho plnenia (poskytovaných digitálnych služieb v zmysle týchto Podmienok) Používateľovi, spotrebiteľovi, v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 852e zákona č. 40/1964 Zb. občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov), ktoré sú obsiahnuté v týchto Podmienkach, a so všeobecnými požiadavkami (§ 852f občianskeho zákonníka). Zároveň Prevádzkovateľ zodpovedá za to, že používanie digitálneho plnenia Používateľom neznemožňuje alebo neobmedzuje práva tretej osoby, vrátane práv duševného vlastníctva.
  2. Prevádzkovateľ zodpovedá za každú vadu digitálneho plnenia, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch (2) rokov od dodania digitálneho plnenia Používateľovi.
  3. Prevádzkovateľ nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa článku 5.2 Podmienok.
  4. Prevádzkovateľ nezodpovedá za vady digitálneho plnenia:
    a,ktoré sa prejavili po uplynutí doby uvedenej v článku 5.2 Podmienok;
    b, ktoré boli spôsobené používaním digitálneho plnenie v rozpore s týmito Podmienkami alebo Podmienkami používania;
    c, do ktorého bolo nedbalo, neodborne či inak nevhodne zasiahnuté inou osobou ako Prevádzkovateľom alebo osobou určenou Prevádzkovateľom;
    d, ak bola vada spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie poskytnutej Používateľovi Prevádzkovateľom, ak si Používateľ aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a

    (i) Prevádzkovateľ oboznámil Používateľa o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
    (ii) nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie Používateľom neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu;
    e, ktoré vznikli v dôsledku používania nekompatibilného softwaru alebo inak ako podľa informácií poskytnutých Prevádzkovateľom či v rozpore s kompatibilitou digitálneho plnenia;
    f, ak tak stanovia príslušné právne predpisy.
  5. Ak má digitálne plnenie vady, za ktoré zodpovedá Prevádzkovateľ, Používateľ má voči Prevádzkovateľovi nasledovné nároky zo zákonnej zodpovednosti za vady:
    a, Právo na odstránenie vady digitálneho plnenia

    1) Ak má digitálne plnenie vadu, ktorá je odstrániteľná, Používateľ má právo po vytknutí vady, aby Prevádzkovateľ v primeranej lehote, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí Používateľovi vadu odstránil.
    2). Prevádzkovateľ môže odmietnuť odstránenie vady, ak odstránenie nie je možné alebo ak by si vyžadovalo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
    b, Právo na zľavu z ceny digitálneho plnenia alebo odstúpenie od zmluvy s digitálnym plnením

    1) Používateľ má právo na primeranú zľavu z ceny digitálneho plnenia alebo na odstúpenie od zmluvy s digitálnym plnením ak:
    (i) Prevádzkovateľ neodstránil vadu podľa ustanovenia 5.5(a) ods. 1 týchto Podmienok;
    (ii) Prevádzkovateľ odmietol odstrániť vadu digitálneho plnenia podľa článku 5.5(a) ods. 2 týchto Podmienok;
    (iii) opakovane sa na digitálnom plnení vyskytla rovnaká vada, napriek predchádzajúcej oprave Prevádzkovateľa;
    (iv) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy s digitálnym plnením;
    (v) Prevádzkovateľ vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Používateľa.
    2. Výšku zľavy z ceny určí Prevádzkovateľ po zohľadnení hodnoty digitálneho plnenia a hodnoty, ktorú by digitálne plnenie malo bez vady;
    3. Používateľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy s digitálnym plnením, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak ide o zanedbateľnú vadu;

  6. Prevádzkovateľ bude poskytovať Používateľovi, spotrebiteľovi, ktorý nekoná v súvislosti s uzavretím zmluvy v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, aktualizácie digitálnych plnení tak, aby bola zabezpečená bezpečnosť poskytovaných plnení. V prípade poskytnutia aktualizácii, Prevádzkovateľ Používateľa o tejto skutočnosti upozorní a Používateľ je povinný príslušnú aktualizáciu umožniť alebo aktívne nainštalovať; v opačnom prípade môže dôjsť k vylúčeniu zodpovednosti Prevádzkovateľa za vady tovaru v zmysle právnej úpravy na úseku ochrany spotrebiteľov.

VI. Proces reklamácie

  1. Používateľ má právo vytknúť vadu digitálneho plnenia do dvoch (2) mesiacov, od kedy sa o existencii vady dozvedel, najneskôr však do uplynutia doby podľa článku 5.2 týchto Podmienok.
  2. Používateľ je oprávnený vytknúť vadu digitálneho plnenia akýmkoľvek písomným spôsobom, v rámci ktorého uvedie najmä informácie o (i) špecifikácii digitálneho plnenia, (ii) vade digitálneho plnenia (jej popis), (iii) kontaktných údajoch Používateľa na účely vybavenia reklamácie, (iv) poskytnutí informácií o zaplatení digitálneho plnenia a oprávnenosti reklamácie digitálneho plnenia (napr. priložením faktúr) a (v) požadovanom spôsobe vybavenia reklamácie. Používateľ je tiež oprávnený vytknúť vadu digitálneho plnenia na adrese sídla Prevádzkovateľa.
  3. V nadväznosti na vytknutie vady digitálneho plnenia vydá Prevádzkovateľ Používateľovi písomné (aj formou e-mailu) potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy Používateľ reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie Používateľ požaduje, predpokladanú dobu odstránenia vady digitálneho plnenia a kontaktné údaje Prevádzkovateľa za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie.
  4. Ak Prevádzkovateľ zistí, že reklamácia Používateľa je oprávnená, Prevádzkovateľ vybaví reklamáciu Používateľa v súlade s týmito Podmienkami, inak reklamáciu Používateľa zamietne.
  5. Ak je reklamácia oprávnená, Prevádzkovateľ, ak je to možné, vybaví reklamáciu podľa voľby Používateľa. Prevádzkovateľ vybaví oprávnenú reklamáciu v primeranej lehote, najneskôr do 30 dní, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Prevádzkovateľ nemôže ovplyvniť.
  6. Prevádzkovateľ informuje Používateľa o vybavení reklamácie alebo o iných skutočnostiach elektronicky prostredníctvom správy zaslanej na e-mailovú adresu Používateľa podľa článku 6.2 týchto Podmienok.
  7. V prípade úspešného uplatnenia si práva Používateľa na zľavu z kúpnej ceny digitálneho plnenia bude zľava Používateľovi vyplatená rovnakým spôsobom, aký použil Používateľ pri zaplatení ceny digitálneho plnenia, ak Používateľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
  8. V prípade, že si Používateľ uplatnil právo na odstúpenie od zmluvy s digitálnym plnením z dôvodu vady digitálneho plnenia a sú splnené podmienky pre tento spôsob reklamácie podľa platných právnych predpisov, uplatní sa nasledovný postup:
    a, Prevádzkovateľ vráti Používateľovi všetky prijaté platby do 14 dní odo dňa oznámenia odstúpenia od zmluvy; a
    b, Prevádzkovateľ vráti všetky platby rovnakým spôsobom, aký Používateľ použil pri zaplatení ceny, ak Používateľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
  9. V prípade, že Prevádzkovateľ zamietne reklamáciu, je Používateľ oprávnený opakovane vytknúť rovnakú vadu digitálneho plnenia Prevádzkovateľovi len na základe znaleckého posudku alebo odborného stanoviska vydaného akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou, ktorým sa preukáže zodpovednosť Prevádzkovateľa za vadu digitálneho plnenia. V takom prípade Prevádzkovateľ nie je oprávnený reklamáciu zamietnuť a znáša účelne vynaložené náklady Používateľa vynaložené podľa predchádzajúcej vety.

VII Mimosúdne riešenie sporu

  1. Používateľ má právo na mimosúdne riešenie sporov (ADR) zo zmluvy s digitálnym plnením s Prevádzkovateľom v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a to napr. prostredníctvom Slovenskej obchodnej inšpekcie (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi). Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína na návrh Používateľa, ktorý môže byť podaný písomne, ústne do záznamu alebo elektronicky prostredníctvom on-line formulára na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie. Žiadne ustanovenie týchto Podmienok nebráni Používateľovi, aby sa so svojím nárokom obrátil na príslušný súd.
  2. Pri riešení sporov medzi Prevádzkovateľom a Používateľom zo zmluvy s digitálnym plnením uzavretej elektronickými prostriedkami je možné využiť platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  3. Kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013, o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line) je Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, Ministerstvo hospodárstva SR, internetová adresa: https://esc-sr.sk/.

VIII Vybavovanie žiadostí a mimosúdne riešenie sporu

Vybavovanie sťažností zabezpečuje Prevádzkovateľ prostredníctvom elektronickej adresy [email protected]. Informáciu o vybavení sťažnosti Používateľa zašle Prevádzkovateľ na elektronickú adresu Používateľa.

IX Ochrana osobných údajov

  1. Prevádzkovateľ za účelom spracovania registrácie a uzatvorenia a plnenia zmluvy spracúva osobné údaje Používateľa, a to v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), zákonom č. 18/2018 Z. z., o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov, a s ďalšími právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Tieto údaje zahŕňajú najmä údaje, ktoré Používateľ poskytne Prevádzkovateľovi pri vytváraní účtu, pri uzatváraní zmluvy alebo v rámci vzájomnej komunikácie s Prevádzkovateľom.
  2. Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v Podmienkach používania osobných údajov.

X Záverečné ustanovenia

  1. Pokiaľ vzťah založený zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom Prevádzkovateľ a Používateľ dojednávajú, že vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
  2. Každá zmluvná strana je oprávnená vypovedať zmluvu uzatvorenú podľa článku 3.6 týchto Podmienok ku dňu skončenia predplatného obdobia, v priebehu ktorého druhej zmluvnej strane oznámi (elektronicky), že má záujem na skončení zmluvy ku skončeniu predplatného obdobia.
  3. Ak je niektoré ustanovenie Podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
  4. Tieto Podmienky sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  5. Prevádzkovateľ môže znenie týchto Podmienok kedykoľvek zmeniť alebo doplniť. O takejto zmene informuje Používateľa najmenej 30 dní pred nadobudnutím účinnosti zmenených Podmienok. Ak Používateľ nebude so zmenou Podmienok súhlasiť, môže ku dňu nadobudnutia účinnosti zmenenej verzie Podmienok odstúpiť od zmluvy. Márnym uplynutím lehoty uvedenej v predchádzajúcej vete tohto bodu sa má za to, že Používateľ súhlasil so zmenou Podmienok. Toto ustanovenie však nemá vplyv na práva a povinnosti vyplývajúce zo zmluvy uzatvorenej pred nadobudnutím účinnosti nových Podmienok.
  6. Aktuálne platné Podmienky sú dostupné na Portáli a v sídle Prevádzkovateľa.
  7. Tieto Podmienky sú platné a účinné od 12.8.2024