Spojnica rýchlostnej cesty R1 a rozostavanej R2 má ísť cez mesto Zvolen
Primátorka mesta Sliač Ľubica Balgová o tom informovala s tým, že mestu bolo doručené stanovisko EIA, z ktorého vyplýva, že najvýhodnejšie z posudzovania vyšiel „bledomodrý“ variant cez Lučeneckú cestu vo Zvolene.
„Pri porovnaní variantov sa preukázalo, že červený variant a všetky jeho subvarianty má najväčší vplyv v rámci environmentálnych charakteristík, hlavne čo sa týka vplyvov na vody,“ uvádza primátorka k možnostiam, ktoré by mali negatívny vplyv aj na vody využívané Kúpeľmi Sliač. S týmto severným obchvatom Zvolena dlhodobo nesúhlasí mesto Sliač.
Bledomodrý variant vyšiel ako variant s najnižším vplyvom na životné prostredie a zároveň ako variant s dobrým dopravným prínosom – pokryje potreby dopravy najväčšieho územia. „Takže pri tomto variante môžeme hovoriť o multikriteriálnej výhodnosti,“ dodáva primátorka, ktorá verí, že práve tento dokument posunie tento úsek R2 bližšie k realizácii.
Podľa správy o predbežných výsledkoch posudzovania je v rámci bledomodrého variantu najproblematickejší úsek trasy cez Môťovú, ktorý má byť riešený od hotela Tenis po areál Bučiny zapustením rýchlostnej cesty R2 pod terén do tunela.
(sita)