Zážitok. Od novej vecnosti k nonsensu

Spolu s kamarátmi som sa na pár dní vybral z Bratislavy do Prahy. Namierili sme si to rovno k Vltave na Mariánske námestie 1 do Mestskej knižnice na výstavu Nové realismy. Moderní realistické přístupy na československé výtvarné scéně 1918 – 1945. 

Civilizace Emanuel Famíra: Civilizace (1927). Foto: archív

Výstavu usporiadala Galéria hlavného mesta Prahy a jej kurátori Anna Habánová, Ivo Habán a Helena Musilová odviedli podľa mňa vynikajúcu prácu. Priniesli svieži pohľad na Neue Sachlichkeit, jeden zo štýlov medzivojnového moderného umenia. Zo Slovenska tam boli diela umelcov košického okruhu Konštantína Bauera, Sándora (Alexandra) Bortnyika, Gejzu Schillera, tiež Viktora Kissa z Kežmarku a Edmunda Gwerka, s bratislavskými väzbami tam bol zastúpený Július Schubert, Ferenc Dex, Imrich Weiner-Kráľ, ako aj sochár Ladislav Majerský. Viaceré diela boli zapožičané od slovenského súkromníka.

Július Schubert: Michalská ulica v Bratislave, 1931, olej, drevo, 74 x 59 cm, GMB. Foto autor. Vpravo: Viktor Kiss: Rybári, 1930, olej, kartón, Zbierka Nuba Gallery, Púchov/Bratislava. Foto Peter Anderovský.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Po kliknutí na tlačidlo Registrovať sa Vám bude na uvedenú e-mailovú adresu doručená správa s odkazom pre dokončenie procesu registrácie. Kliknutím na odkaz v zaslanej správe vyjadríte súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami Prémiového Obsahu a potvrdíte, oboznámenie sa s Podmienkami k ochrane súkromia.