Rušňovodič RegioJetu nehody vlakov v Pardubiciach bol oddýchnutý, návestidlo Stoj videl
Podľa ministra to vyplýva z vyšetrovania inšpekcie. Dodal však, že Česku chýba aktívny zabezpečovač, ktorý by dokázal zabrániť stretu vlakov. V súčasnosti používaný tzv. "návestný opakovač" to nedokáže a preto chce Česká republika čo najskôr prejsť na európsky systém ETCS.
Keď vlak RegioJetu stál na nástupišti, mal pred sebou podľa generálneho inšpektora Drážnej inšpekcie Jana Kučeru návestidlo, na ktorom bola návesť "opakovaná výstraha a rýchlosť 50". To podľa Kučeru rušňovodičovi jasne hovorilo, že na ďalšom návestidle bude návesť zakazujúca jazdu. Napriek tomu sa rušňovodič rozbehol a zvyšoval rýchlosť.
Ani jeden z rušňovodičov nemal prekročenú dobu jazdy a boli dostatočne oddýchnutí.
(tasr)