Očakáva sa, že ohlasovanie škôd ešte výrazne stúpne, keď budú poškodení poisťovne kontaktovať dodatočne.
„Klienti nám najčastejšie hlásia zatopené pivnice, garáže a záhrady a vodou poškodený nábytok, spotrebiče, kotly a vykurovacie zaradenia a ďalší majetok, ale evidujeme aj vozidlá poškodené vodou či padnutým stromom. Celkovú výšku škody je zatiaľ ťažké odhadnúť, keďže väčšinu nahlásených poistných udalostí riešime zatiaľ bez obhliadok, len na základe fotodokumentácie,“ uviedol riaditeľ likvidácie poistných udalostí Allianz Dárius Nógli.
Poisťovne predpokladajú, že väčšina klientov v zasiahnutých oblastiach robila cez víkend najmä preventívne opatrenia na záchranu svojho majetku a odvrátenie väčších poškodení, pričom vzniknuté škody začali hlásiť väčšinou až od pondelkového rána.
Union poisťovňa ďalej priblížila, že prijala opatrenia na zefektívnenie procesu spracovávania škôd z poistenia nehnuteľností, ktoré sa v minulosti osvedčili aj pri krízovej situácii súvisiacej so zemetrasením na našom území. Spoločnosť tak mala skrátiť lehotu, za ktorú dokáže uzatvoriť proces likvidácie nahlásenej škody.
„Odporúčame klientom, aby po vzniku udalosti urobili všetky potrebné opatrenia, aby sa vzniknutá škoda nezväčšovala, a následne nám vznik škody oznámili. Ideálne je tiež vyhotoviť si vlastnú fotodokumentáciu poškodených alebo zničených vecí alebo ich súčastí,“ odporučili predstavitelia Union poisťovne.
(tasr)