Väčšina problémov nemeckého automobilového priemyslu je spôsobená slabým dopytom z Číny a nezdá sa, že by sa to v krátkodobom horizonte zmenilo.
Slabá globálna ekonomika komplikuje situáciu nemeckej proexportne orientovanej ekonomiky, poznamenal minister hospodárstva Robert Habeck po rokovaniach so zástupcami automobilového priemyslu o štrukturálnych výzvach pri prechode na elektrické vozidlá.
Nemecký automobilový sektor, kľúčové odvetvie priemyslu, bojuje s problémami na niekoľkých frontoch – od vysokých výrobných nákladov až po problémový prechod na elektrické autá a slabnúci dopyt na kľúčovom trhu v Číne.
Medzi najviac zasiahnuté spoločnosti patrí Volkswagen, ktorý začiatkom tohto mesiaca oznámil, že naliehavo potrebuje znížiť náklady. Po prvý raz vo svojej 87-ročnej histórii tak zvažuje zatvorenie niektorých nemeckých závodov.
Habeck sa po rokovaniach odmietol vyjadriť k dotáciám a zdôraznil, že priemysel potrebuje „plánovať dlhodobo“. Minister varoval pred rýchlymi riešeniami, ktoré v krátkodobom horizonte oživia trh, ale po ich skončení predaj opäť klesne.
(tasr)