Cestné mosty patria k najohrozenejším. Tých nevyhovujúcich stále pribúda

Rekonštrukciu a prevádzku mostov na slovenských cestách prvej triedy má zabezpečovať koncesionár v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva. Mnoho z nich je pre nedostatočnú údržbu dlhodobo v nevyhovujúcom stave.

Sereď-podoprety most2 Most v Seredi nad železnicou je pre havarijný stav uzatvorený od mája 2023. Foto: Mestský úrad Sereď

Ministerstvo dopravy SR v súčasnosti obstaráva poradenské služby pri zadávaní a realizácii koncesie opráv, rekonštrukcií, výstavby (nahradenie pôvodných) a prevádzky vybraných mostov na cestách I. triedy. Predpokladaná hodnota poradenstva na štyri roky je 7,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

„Aktuálne vyhodnocujeme splnenie podmienok účasti v súťaži na poradcu, ktorý má vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti plánovaného PPP projektu rekonštrukcie mostov a následne obstarať koncesionára,“ potvrdilo pre Štandard ministerstvo dopravy. „Presný počet mostov na cestách I. triedy, ktoré majú byť cez PPP projekt zrekonštruované, určí práve štúdia,“ spresnilo. Predbežne by mohlo ísť o päťsto mostov v najhoršom stave.

Pravidelná kontrola


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.