Plánovaná diaľnica na Zemplíne by mala zlepšiť dopravu a podporiť rozvoj jedného z najchudobnejších regiónov Slovenska. Variant bez tunela je zatiaľ najvýhodnejší, no definitívne rozhodnutie bude známe až po posúdení vplyvov na životné prostredie.
Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) predstavili plánovanú trasu novej diaľnice na Zemplíne. Tá má nielen uľahčiť dopravné spojenie medzi Slovenskom a Ukrajinou, ale aj prispieť k rozvoju regiónu.
Podľa hovorkyne ministerstva dopravy Petry Poláčikovej bola po vyhodnotení štúdie realizovateľnosti vybraná z jedenástich skúmaných možností tá najvhodnejšia – variant G. Tento variant, ktorý prechádza mimo horský priechod Dargov, bol vybraný ako najekonomickejšia a technicky najvhodnejšia alternatíva.