Testy poukázali na významné až nebezpečné technické nedostatky.
Združenie analyzovalo výsledky viac ako desiatich miliónov technických kontrol vykonaných od júla 2023 do júna 2024. Testami neprešlo 20,6 percenta preverovaných vozidiel, čo je takmer rovnaký podiel ako v predchádzajúcom období, keď ich bolo 20,5 percenta. V prípade závažných porúch sa musia nedostatky odstrániť do štyroch týždňov a v prípade nebezpečných porúch okamžite, čo znamená, že majitelia dotknutých vozidiel s nimi môžu absolvovať len cestu do servisu.
V kategórii „technicky nespôsobilé“ sa opäť ocitlo približne 15-tisíc vozidiel, ktoré museli byť na mieste odstavené. Išlo napríklad o prípady prasknutého brzdového vedenia, zablokovaného systému riadenia alebo hrdze na nosných častiach karosérie. Naopak, takmer 80 percent kontrolovaných vozidiel nemalo žiadne alebo len menšie nedostatky. Analýze sa podrobilo približne 230 rôznych typov vozidiel, medzi ktorými bolo prvýkrát aj desať čisto elektrických modelov.
„Elektromobily pomaly, ale isto dobývajú trh s ojazdenými vozidlami,“ uviedol Joachim Bühler, výkonný riaditeľ združenia TÜV. „Hlavná kontrola ukazuje, že elektrické vozidlá nie sú ani technicky bezpečnejšie, ani nebezpečnejšie ako vozidlá so spaľovacími motormi,“ dodal. V elektromobiloch sa však vyskytujú niektoré špecifické nedostatky, ako napríklad predčasné opotrebovanie odpruženia nápravy v dôsledku vysokej hmotnosti batérií, priblížil Bühler.
(tasr, dpa)