STRÁŽSKE – Kruhový objazd na križovatke ciest I/18 a I/74 v Strážskom (okr. Michalovce), ktorý spája mesto s Michalovcami, Humenným a Vranovom nad Topľou, by mal byť hotový do konca augusta tohto roku. Po kontrolnom dni o tom informoval štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť.
V minulosti sa na zložitej a frekventovanej križovatke stálo viacero dopravných nehôd. Zároveň sa na nej vytvárali v dopravnej špičke veľké kolóny. Preto bola výstavba kruhového objazdu dôležitá z dôvodu zvýšenia bezpečnosti a plynulosti dopravy v meste. „Aj dnes som pokračoval na kontrole stavieb Slovenskej správy ciest na východe Slovenska. Mojou prvou návštevou bola výstavba križovatky I/18 a I/74 v Strážskom.
Zhotoviteľ začal s realizáciou preložky verejného osvetlenia a preložky kanalizácie. Po odsúhlasení obchádzkových trás a po vydaní úplnej uzávierky začal s realizáciou prác na hlavnom stavebnom objekte, kde vybudoval stredový kruh vrátane prstenca, deliace ostrovčeky a osadil chodníkové obrubníky. Pre obyvateľov Strážskeho a Zemplína prinášam dobrú správu. Kruhový objazd by mal byť hotový do konca tohto augusta,“ informoval Kmeť.
Štátny tajomník pokračoval v kontrole aj na modernizácií úseku triedy I/79 Veľaty – Slovenské Nové Mesto. „Dôvodom rekonštrukcie bol zlý technický stav vozovky. Zhotoviteľ zrealizoval rozšírenie krajníc až po asfaltovú podkladovú vrstvu a začal aj s prácami na rekonštrukcii jedného z dvoch mostných objektov. Modernizácia úseku zvýši bezpečnosť a zlepší komfort dopravy. Predpokladaný termín ukončenia prác je november 2024,“ dodal Kmeť.
V Strážskom začínali s výstavbou okružnej križovatky vo februári tohto roku. Dielo pre Slovenskú správu ciest za 874-tisíc eur bez DPH realizuje spoločnosť Eurovia SK. Nový kruhový objazd bude mať vonkajší priemer 38 metrov a vnútorný priemer 24 metrov.
Šírka stredového ostrovčeka bude dva metre a jazdný pruh na okruhu bude široký šesť metrov. Šírka pruhov na vjazde a výjazde z kruhového objazdu bude v jednotlivých vetvách od 3,5 do 4,5 metra. Dve spojovacie vetvy, tzv. bypassy, budú mať šírku jazdného pruhu. Všetky vetvy sa budú plynulo napájať na už existujúce cestné komunikácie.
(sita)