Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.
prečítať viacKOŠICE – Po pandémii, ktorá výrazne zasiahla najmä leteckú dopravu, sa letisko v Košiciach krásne „rozlietalo“. Čo sa týka tempa zotavenia po nedávnych ťažkých rokoch, aj naďalej patrí košické letisko medzi európsku špičku.
Podľa údajov asociácie ACI Europe sú európske letiská v priemere 3 % pod úrovňou roka 2019 v ukazovateli počtu vybavených cestujúcich. „Letiskom Košice však za prvých desať mesiacov tohto roka prešlo až o 10 % viac cestujúcich, ako to bolo v predpandemickom roku 2019. Veľký podiel má na tom najúspešnejšia charterová sezóna v histórii košického letiska. Na dovolenkových letoch v období máj – október bolo spolu vybavených 191 407 cestujúcich, čo predstavuje medziročný nárast o 18 % a oproti roku 2019 ide o nárast o 6 %,“ informoval nás manažér pre rozvoj obchodu Juraj Toth.
Najžiadanejšia destinácia bola s veľkým náskokom turecká Antalya, za ktorou nasledovali cyperská Larnaca, egyptská Hurghada, grécky Rodos a bulharský Burgas. „Spolu na všetkých letoch bolo počas obdobia január – október 2023 vybavených 559 282 cestujúcich, čo je o 15 % viac ako vlani a o 10 % viac, ako za rovnaké obdobie roka 2019. Počas tohtoročného októbra prešlo letiskom 41 327 cestujúcich – o 10 % viac ako vlani a o 15 % viac ako v roku 2019,“ dodáva J. Toth.
I keď letná charterová sezóna sa v októbri skončila, za slnečným počasím na krásnych plážach sa dá z Košíc lietať aj naďalej, a to napríklad do Dubaja či Miami na palube LOT Polish Airlines, alebo na Maldivy či do Bangkoku na palube Austrian Airlines.
Od 27. marca 2024 začne do Košíc lietať švajčiarska letecká spoločnosť SWISS, ktorá bude prevádzkovať linku do Zürichu trikrát týždenne. S prestupom v Zürichu budú z Košíc pohodlne dostupné aj destinácie ako Singapur, Šanghaj, Sao Paulo či Johannesburg.
(Letisko Košice, Eva Mikulová)
Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.
prečítať viac