Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.
prečítať viacKOŠICE - Kraj nie je stotožnený s rozhodnutím o celkovom uzavretí mosta pred obcou Vojany. V tejto súvislosti končí investičný riaditeľ na Správe ciest. Momentálne kraj komunikuje s okresným úradom a pracuje na technickom riešení, ktoré by opätovne umožnilo sprejazdnenie mosta s obmedzením rýchlosti aj hmotnosti vozidiel nad osem ton.
Informovala o tom v stredu hovorkyňa predsedu Košického samosprávneho kraja (KSK) Katarína Strojná.
O uzatvorení mosta rozhodol okresný úrad na základe štátneho odborného dohľadu, ktorý bol v utorok vykonaný na moste za účasti zástupcov KSK, Správy ciest KSK, polície a statikov. Most je od utorkovej polnoci uzatvorený.
KSK ďalej oznámil, že v utorok na krajskej správe ciest za vzniknutú situáciu okamžite vyvodil dôsledky z dôvodu nezabezpečenia technických opatrení, vďaka ktorým by bolo možné predísť úplnej uzávere mosta. „Bola uzavretá dohoda o skončení pracovného pomeru s investičným riaditeľom Matejom P., ktorý bol zodpovedný za tento projekt. Zároveň bol postavený ‚mimo službu‘ do doby skončenia pracovného pomeru a boli mu odobraté pracovné oprávnenia konať v mene SC KSK a pracovný počítač. Konanie, respektíve nekonanie tejto osoby bude podrobené ďalšej kontrole,“ uviedol Úrad KSK. Správa ciest KSK po vykonaní auditu zváži, či z dôvodu nezabezpečenia všetkých úkonov pri predídení uzávery mosta môže byť spôsobená škoda zosobnená.
Most cez indukčný kanál na ceste II/552 pred obcou Vojany sa nachádza v katastrálnom území obce Drahňov. Dôvodom uzávery podľa polície bol zlý stavebno-technický stav mosta a rozsiahle poškodenia, no najmä ochrana života a zdravia účastníkov cestnej premávky. Už od polovice augusta mohli po moste prechádzať len vozidlá do osem ton, rýchlosť bola znížená na 30 kilometrov za hodinu.
(tasr)
Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.
prečítať viac