Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.
prečítať viacKOŠICE – Košická samospráva pravidelne bojuje proti výskytu a následnému premnoženiu hlodavcov. Tak ako po minulé roky, aj teraz Regionálny úrad verejného zdravotníctva (RÚVZ) nariadil na celom území mesta až do 30. apríla 2024 celoplošnú deratizáciu a reguláciu živočíšnych škodcov.
Ako informuje mesto Košice na svojej webovej stránke, povinnosť sa vzťahuje aj na fyzické osoby a podnikateľov.
„Nariadenie sa týka mestských častí na celom území mesta v objektoch, ktoré majú v správe alebo vo vlastníctve a na verejných priestranstvách, prostredníctvom subjektov oprávnených na profesionálne vykonávanie regulácie živočíšnych škodcov,“ uvádza magistrát s tým, že mesto na svojom území zabezpečí deratizáciu zberných miest komunálneho odpadu a verejného priestranstva v ich najbližšom okolí.
Právnické osoby a fyzické osoby – podnikatelia – majú deratizáciu zabezpečiť prostredníctvom subjektov oprávnených na profesionálne vykonávanie regulácie živočíšnych škodcov v ich alebo nimi užívaných a spravovaných objektoch, kanalizačných a kolektorových rozvodoch a areáloch určených na podnikanie a bývanie.
„Týka sa to aj školských a zdravotníckych zariadení, zariadení sociálnych služieb, bytových a polyfunkčných domov, skladov a skládok odpadov,“ pripomína mesto.
Potvrdenie o vykonaní deratizácie je potrebné uchovať po dobu troch mesiacov.
Fyzické osoby zas majú deratizáciu zabezpečiť v rodinných či bytových domoch a na pozemkoch, ktoré majú vo vlastníctve alebo v užívaní, ako aj v objektoch využívaných na chov hospodárskych zvierat.
Môžu tak urobiť prostredníctvom oprávnených subjektov alebo svojpomocne. Potvrdenie o profesionálnom vykonaní deratizácie alebo pokladničný blok o kúpe použitého prípravku je pre prípadnú kontrolu potrebné uchovať rovnako tri mesiace.
(facebook, kol)
Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.
prečítať viac