V Košickom kraji predstavili novinku. Hádzať taniermi môžete na novom ihrisku

KOŠICE - V utorok (4. júna) slávnostne otvorili nové discgolfové ihrisko s 19 košmi v športovo-rekreačnom stredisku Jahodná pri Košiciach. Ide o prvé ihrisko v Košickom kraji, ktoré umožňuje športovú aktivitu v prírode hádzaním lietajúcich tanierov - diskov do špeciálnych košov.

Otvorenie projektu Discgolf v Košiciach Otvorenie projektu Discgolf v Košiciach. Foto: František Iván/tasr

Hlavnou myšlienkou projektu bolo spopularizovanie tohto športu na Slovensku a zároveň prilákanie ľudí do prírody, s cieľom zabezpečiť im aktívne využitie voľného času a podporiť zdravý životný štýl. Informovala o tom Krajská organizácia cestovného ruchu Košice Región Turizmus. Projekt podporil Košický samosprávny kraj (KSK) sumou 30-tisíc eur z dotačného programu Terra Incognita.

Podľa realizátora projektu a konateľa firmy SWAM s. r. o. Jána Šveca je discgolf pomerne nenáročný, a preto priťahuje celé generácie v rámci rodín a priateľstiev do prírody. Jeho počiatky siahajú do 60. rokov minulého storočia, keď sa v modernej podobe začal hrávať v Severnej Amerike. Dnes je už rozšírený po celom svete.

V areáli je 19-košové prvé discgolfové ihrisko v Košickom kraji. Foto: František Iván/tasr

„Na Slovensku máme vybudovaných a funkčných 23 ihrísk. Na východnom Slovensku bolo doteraz iba jedno ihrisko v Prešovskom kraji. Aj táto skutočnosť otvorila bránu pre náš nápad – vybudovať discgolfové ihrisko v športovo-rekreačnom stredisku Jahodná, ako jediné ihrisko v Košickom kraji,“ priblížil Švec.

Discgolf je podobný golfu, ale namiesto palice a loptičky sa používa lietajúci tanier a namiesto jamky sa triafa špeciálny kôš. Princíp hry je rovnaký, snahou je prekonať danú dráhu a hodiť disk do koša na čo najmenej hodov.

Ihrisko na Jahodnej tvorí 19 hracích košov a dva tréningové koše. Hráči si môžu vybrať z troch okruhov. Výkonná riaditeľka Košice Región Turizmus Lenka Vargová Jurková verí, že sa tak zvýši atraktívnosť Jahodnej ako lokality s turisticky nenáročnými túrami, a to najmä u mladých ľudí.

„Spojenie individuálnej súťaživosti návštevníkov s originálnosťou tejto hry je pre stredisko Jahodná skvelou voľbou. Som rada, že v Košickom kraji otvárame okrem turistických atrakcií aj čoraz viac tých športových, ktoré motivujú či už deti alebo dospelých k pohybu,“ uviedla.

(tasr, kol)


Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac