Obchodný reťazec čelí kritike. Predavačky pracujú aj cez prestávku

SLOVENSKO – Na jeden z najväčších obchodných reťazcov na Slovensku sa valia sťažnosti. Tentoraz nie zo strany zákazníkov, ale zamestnancov. V danej situácii Žilinský Štandard oslovil vedenie spoločnosti.

predajňa interiér zákazníci Ilustračná fotografia: Jaroslav Novák/TASR

Situácia je vážna – vo viacerých prevádzkach spoločnosti Kaufland sa podľa OZ KOVO Kaufland zákon a spoločenské normy vraj nedodržujú. OZ KOVO tvrdí, že nadriadení spomínanej spoločnosti sa neadekvátne správajú k zamestnancom na prevádzkach.

Zamestnanci sa sťažujú na bežné problémy, že im nie je v stanovenom časovom limite vopred oznámená ich dochádzka, že im menia dochádzku deň vopred a ani im to neoznámia. Okrem toho vraj riaditeľ tejto prevádzky označil tých, ktorí vstupujú do odborov, ako „socky a tí, ktorým sa nechce pracovať“. „Toto pokladáme za útok na demokraciu a za vrcholné porušenie základných práv zamestnanca organizovať sa v odborovej organizácii a tým pádom za formu šikany a utláčania zo strany predstaviteľa spoločnosti,“ tvrdí odborový zväz Kaufland.

Podľa odborového združenia, sú vo viacerých predajniach vytvorené skupiny: obľúbení, neobľúbení, alebo dokonca pätolizači. „Riaditeľ chce od nás všetko dokonale spravené a stále vyvoláva s ďalšími požiadavkami a pýta sa, kedy to bude spravené, tým nás v práci brzdí ešte viac,“ sťažuje sa pracovníčka reťazca.

Tvrdí, že na oddeleniach je málo zamestnancov. „Predstavte si jedného človeka, ktorý má vyložiť 14 paliet, do toho korekcie, BBD, precenenia, cenovky, ktoré si treba najskôr natrhať, potom rozniesť, vnútorky, takisto najskôr zoskenovať, potom vytlačiť a rozniesť, čelá aby boli plné, žiadne diery, žiadne kartóny, podoťahovať tovar, označené palety v sklade, poriadok v sklade, odpisy a do toho všetky police čelové po celom Kauflande stále plné a milión telefonátov kedy to bude, že to máš už urobiť, venuješ sa tomu, tým pádom nevykladáš a už nervy, plač, stres ako to za tých osem hodín stihneš,“ objasnila.

Mnohé predavačky si pípnu prestávku po správnosti ako má byť, ale nakoľko robota musí byť urobená a boja sa, čo ak to nestihnú, robia aj cez pípnutú prestávku a čas na oddych vlastne využijú pracovným nasadením. „Toto je neprípustná záležitosť, kedy je zamestnanec pracovným zaťažením nútený vynechať prestávku len preto, aby tú prácu spraviť stihol, pípne si prestávku a ide robiť ďalej. Alebo sa stáva, že predavačke zavolajú počas prestávky a musí ísť na plochu, lebo zas je niečo priorita a nik iný to za neho neurobí,“ uviedol odborový zväz, ktorý chráni všetkých zamestnancov.

„Za prácu nadčas si zamestnanci môžu čerpať náhradné voľno alebo sú im nadčasy preplatené,“ reagovala pre Žilinský Štandard hovorkyňa spoločnosti Lucia Vargová.

„Niekde majú skvelého riaditeľa, na ktorého nedajú dopustiť, ale tie predajne by sme mohli zrátať na prstoch jednej ruky. Prednedávnom vychválili riaditeľa v Hlohovci, že je to úžasný človek a chvíľu na to ho odtiaľ premiestnili na inú predajňu a tí zamestnanci boli z toho hotoví. Preto je na čase to zmeniť a tvrdo pracujúcim ľuďom zabezpečiť dôstojný život, dôstojnú mzdu a dostatok času pre seba a svoju rodinu,“ uzatvorilo OZ KOVO Kaufland.

„Spoločnosť Kaufland nechce byť len predajcom potravín, ale máme za cieľ aj vynikať v oblasti zamestnávania. Naši zamestnanci sa v prípade potreby môžu kedykoľvek obrátiť na svojich nadriadených, dôverníkov alebo priamo na oblasť Ľudských zdrojov. Všetkým zamestnancom garantujeme rovnaké zaobchádzanie bez rozdielu. Pracovná doba zamestnancov je evidovaná prostredníctvom elektronického dochádzkového systému, čo zaručuje kompenzáciu každej minúty práce naviac,“ vysvetlila hovorkyňa spoločnosti.

Redakcia Žilinského Štandardu sa danej téme bude intenzívne venovať. Pracujete v danej spoločnosti? Aké máte pracovné skúsenosti? Pracuje sa vám na predajni tak, aby ste boli spokojní a zamestnávateľ s vami? Napíšte nám svoj názor na náš email: [email protected]. Do predmetu správy napíšte heslo: Kaufland.