Zastávka MHD pri bývalých hutiach je ako z múzea. Kedy ju vymenia?

MARTIN – Budú v dohľadnej dobe modernizovať zastávky verejnej dopravy, ktoré nezodpovedajú súčasným štandardom?

1692007373942 Zastávka MHD v Martine pri bývalých hutiach. Foto: Ľubomír Chochula

Nielen táto otázka zaujíma občanov. Chcú vedieť napríklad aj to, či budú môcť naďalej nastupovať do autobusov Dopravného podniku mesta Martin (táto spoločnosť od 1. januára 2022 prevádzkuje MHD v Martine, Vrútkach a priľahlých obciach) len prednými dverami, alebo všetkými tromi.

„Nielen v Martine, ale aj vo väčších mestách sa nastupuje len prednými dverami. Nevidím v tom zásadný problém. Lenže, ak je taký dopyt cestujúcej verejnosti, budeme sa snažiť občanom vyhovieť. No náklady tým stúpnu, takže je potrebné nájsť spôsob financovania. Lebo nie je to len o prvotnej investícii, kúpiť označovače k druhým a tretím dverám, aby sa tam dalo platiť kartou, ale aj potom každoročne financovať správu tohto systému,“ povedal pre Žilinský Štandard riaditeľ DPMM Ján Slamka.

Čo sa týka zastávok MHD, tie súčasné by mali v budúcnosti nahradiť takými, ktoré budú vybavené automatmi na predaj lístkov a dobíjanie dopravných čipových kariet. Každá táto zastávka bude v nepretržitej prevádzke.

Výhodou pre cestujúcich je zjednodušená informovanosť, prostredníctvom LCD obrazovky, ktorá bude obsahovať informácie o odchodoch a príchodoch, o meškaní spojov, ale aj iné oznamy pochádzajúce z centrálneho dispečingu. Smart zastávky budú vynikajúcim riešením aj vďaka tomu, že budú využívať alternatívne zdroje energie. Majú byť vybavené bezpečnostnými kamerami, bezpečnostným sklom a núdzovým tlačidlom na ohlásenie trestnej činnosti v prípade napadnutia.

„Perspektívne mesto Martin uvažuje o výmene zastávok MHD, všetko však závisí od finančných prostriedkov,“ uviedla pre Žilinský Štandard hovorkyňa mesta Martin Zuzana Kalmanová.

Najvyťaženejšou zastávkou MHD je tá vo Vrútkach v blízkosti železničnej stanice. „Chceme tam vymeniť nielen zastávku za modernejšiu s digitálnou platformou, ale v spolupráci so ŽSR dať celému tomuto priestoru dôstojnejšiu podobu a krajší vzhľad,“ doplnil Slamka pre Žilinský Štandard.

Informoval tiež o plánovanej výstavbe depa v južnej časti Martina, ktoré nahradí súčasné provizórium v mestskej časti Podháj.

DPMM za rok a pol existencie prepravil 4,5 mil. cestujúcich a za prvý kvartál 2023 je to v porovnaní s rokom 2022 nárast o 370 000 cestujúcich. Verejnosť by mohlo potešiť tiež to, že koncom tohto roka uzrie svetlo sveta nový cestovný poriadok, ktorý bude ešte viac reflektovať požiadavky cestujúcich.


Mesto Šaľa predložilo poslancom Mestského zastupiteľstva návrh rozpočtu na rok 2025. Vyplýva z neho, že mesto by hospodárilo s rozpočtom viac ako mínus 2,5 milióna eur, čo však zákon samosprávam nedovoľuje. Na rade sú teda…
Prejsť na článok