Smrť ako sociálny systém. Eutanázia sa v Kanade vymkla kontrole

Kanadský módny reťazec La Maison Simons tento rok prišiel naozaj s neobvyklou reklamou. V zhruba tridsaťsekundovom klipe sa rýchlo striedajú scény, v ktorých sa stále tá istá sediaca žena objavuje v najrôznejších prostrediach. Raz na kraji mora, inokedy v hlbokom lese, potom na nejakej oslave. Do toho ženský hlas hovorí: „Posledné nadýchnutia sú sväté. Keď si predstavím svoje posledné dni, vidím bubliny, vidím oceán, vidím hudbu. Aj teraz, keď žiadam o pomoc s ukončením svojho života, stále existuje toľko nádhery, len musíte byť odvážni, aby ste ju videli. “Nakoniec sa objaví: „Pre Jennyfer jún 1985 – október 2022.“ Krátke video s názvom Všetko je krása je totiž reklamou na eutanáziu.

Reklama na eutanáziu v Kanade. Foto: Twitter Reklama na eutanáziu v Kanade. Foto: Twitter

Propagácia dobrovoľnej smrti vyvolala zdesenie. Firma reklamu stiahla z internetu s oficiálnym odôvodnením, že kampaň sa už skončila a splnila svoje ciele. Zdá sa, že išlo o osobný projekt šéfa spoločnosti Petera Simonsa, ktorý naznačil, že to je pozitívny prípad korporátnej zodpovednosti. La Maison Simons vraj má „zodpovednosť spolupracovať s našimi komunitami a pomáhať budovať také komunity, v ktorých by sme chceli zajtra žiť a zanechať ich našim deťom“. Celá kauza je krásnou ukážkou, ako sa v Kanade v priebehu niekoľkých rokov obchod so smrťou stal úplne bežnou a desivou súčasťou spoločnosti.

Eutanázia začala v podstate dopĺňať kanadský sociálny systém a zdravotníctvo


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.