Nevidím, kde by mohol Babiš nájsť potrebných 400-tisíc hlasov. Český sociológ analyzuje kandidátov

Čo vypovedajú výsledky prvého kola o politických náladách v českej spoločnosti? Existuje výrazná spoločenská priepasť medzi Českou republikou A a Českou republikou  B, ako sa traduje? Riaditeľ agentúry STEM a sociológ Martin Buchtík si myslí, že neexistuje, ale dodáva, že práve druhé kolo prezidentských volieb je jedným z mála momentov, keď sa spoločnosť skutočne na chvíľu rozdelí na dva bloky. V rozhovore sa dozviete aj to, ako vyzerá typický volič Petra Pavla a prečo Andrej Babiš aj Peter Pavel potrebujú v druhom kole pridať ešte 700-tisíc, prípadne jeden milión hlasov. A aj to, ktorý z nich má teraz ťažšiu úlohu.

Andrej Babiš pod bilbordom Petra Pavla. Foto: Profimedia.sk Andrej Babiš pod bilbordom Petra Pavla. Foto: Profimedia.sk

Favoritom druhého kola je Petr Pavel. Má Babišov tím pravdu, keď Pavla vyobrazuje ako kandidáta vládneho elektorátu, ak nie priamo vlády?

Pozor, Petr Pavel má širokú voličskú základňu. Jeho kampaň bola od začiatku postavená na tom, že musí byť prijateľný pre voličov Miloša Zemana, prípadne ešte pre voličov hnutia ANO, ak by nekandidoval Andrej Babiš. To pred tromi rokmi, keď Pavel a jeho ľudia začali svoju kampaň budovať, nebolo jasné. V skutočnosti nebola Babišova kandidatúra jasná ešte ani na jeseň minulého roka. Pavlova kampaň teda musela stáť na viacerých pilieroch.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.