Timotej Križka je známy slovenský filmár, fotograf a publicista. Pred časom sme s ním na Štandarde priniesli rozhovor o jeho celovečernom filme Plastic Symphony, ktorý natočil spolu s režisérom Jurajom Lehotským. Je to film o hľadaní zmyslu života. Medzitým stihol natočiť a uviesť televízny film Vtáčik, ktorý divákovi kladie otázky týkajúce sa života a smrti. Timotej Križka je veriacim človekom, gréckokatolíkom, fascinuje ho teológia kresťanského východu a kresťanská mystika. Nasledujúci rozhovor je o pôste, o načúvaní Božiemu hlasu, o zmene pohľadu na veci, ktoré určujú náš život. Aj keď sa náš rozhovor bude týkať pôstu, vráťme sa ešte k vášmu celovečernému filmu Plastic Symphony, ktorý mal pred pár týždňami premiéru. Čo sa deje s filmom dnes?Práve mal premiéru v Prahe. Pre novinárov sme ho uviedli v legendárnom kine Svetozor. Nachádza sa na Václavskom námestí v centre Prahy oproti Lucerne. Mali sme plno. Česi ten film prijali úplne inak ako slovenskí diváci. Na premiére sa zaujímali o úplne odlišné veci ako naši ľudia.
Čím bol ich pohľad iný?
Napríklad aj tým, že oni pristupujú k veciam akoby bez bázne. Preto sú odvážnejší aj v kladených otázkach, všímali si detaily a dokázali sa o nich zanietene baviť. Napríklad ich fascinovalo, že sme do filmu vybrali Viedeň. Pre nás to nie je nič extra. Áno, je to metropola, ale je tu za rohom, nikoho to nejako príliš nevzruší. Dokázali oceniť to, čo je pre nás už niečím obyčajným, samozrejmým.