Prehľad decentralizovaného priemyslu - časť 3: fanúšikovské tokeny, hry a dContent

V tejto sérii vám poskytneme prehľad o veľkosti a nedávnej výkonnosti kryptoekonomiky, najvýznamnejších sektoroch, ktoré sme do nej zaradili, a stručný prehľad jednotlivých kategórií. Toto je len názorný prehľad a v každom sektore uvádzame len najväčšie aktíva podľa likvidnej trhovej kapitalizácie.

Ilustračný obrázok. Zdroj: Pixabay

Ilustračný obrázok. Zdroj: Pixabay

Zdroj: Saidler & Co., CoinGecko

Fanúšikovské tokeny

Fanúšikovské tokeny Fanúšikovské tokeny54Trhová kapitalizácia fanúšikovských tokenov$359 638 314Medzimesačná zmena trh. kapitalizácie(17%)

Fanúšikovské tokeny sú rozvíjajúcim sa sektorom kryptoekonomiky, ktorý v súčasnosti predstavuje trhovú kapitalizáciu vo výške necelých 300 miliónov dolárov. Existuje 25 tokenov s trhovou kapitalizáciou nad 1 milión dolárov a súvisia predovšetkým s európskymi futbalovými klubmi. Hodnota týchto tokenov stúpla pred Majstrovstvami sveta vo futbale (FIFA World Cup Tournament) a po začatí zápasov prudko klesla. Fanúšikovské tokeny poskytujú tímom spôsob, ako sa angažovať a priamo spojiť so svojimi fanúšikmi, ale zatiaľ sa nezhmotnili významným spôsobom pre žiadnu z týchto strán. Fanúšikovské tokeny sú len jeden zo spôsobov, ako sa môžu športovci spojiť s fanúšikmi, a hoci v budúcnosti nemusia byť najdôležitejšie, sme svedkami toho, ako si športovci čoraz častejšie vyberajú blockchainové riešenia, aby odstránili sprostredkovateľov, ktorí v minulosti využívali veľkú časť ziskov v zábavnom priemysle.

Hry

Herný sektor Herné siete6Trhová kapitalizácia herných sietí$2 822 625 639Medzimesačná zmena trh. kapitalizácie(10%)

Herné odvetvie sa rýchlo vyvíja, ale tradiční vývojári hier ho zatiaľ vo veľkej miere neprijali. Väčšina kryptohier v tomto sektore je vyvinutá v natívnom formáte bez široko populárnej licencovanej značky. Zatiaľ sme nevideli natívnu kryptohru, ktorá by dokázala prevziať podiel na trhu od tradičných poskytovateľov. Pozorujeme však, že tradičné herné podniky pomaly integrujú herné aktíva do Layer-1 blockchainov vo forme nezameniteľných tokenov (Non-Fungible Tokens – NFT), ako sme o tom písali v investičných príležitostiach Layer-1 blockchainu v priebehu minulého roka. Herné aplikácie sú zdrojom vysokofrekvenčnej aktivity a ich vývoj pozorne sledujeme ako zdroj akumulácie hodnoty v Layer-1 sieťach.

Hlavné blockchainové hry podľa používateľskej aktivity. Zdroj: DappRadar

dContent

Sektor decentralizovaného obsahu (dContect) dContent siete6Trhová kapitalizácia dContent sietí$1,404,269,378Medzimesačná zmena trh. kapitalizácie(7%)

Decentralizovaný obsah je široké odvetvie, ktoré zahŕňa najmä aplikácie na streamovanie hudby, aplikácie na streamovanie videa a internetové prehliadače. V tomto sektore pôsobí mnoho startupových účastníkov s mikrokapitalizáciou, ktorí nie sú zahrnutí v súbore údajov. Hoci sa veľmi tešíme na možnosti, ktoré prinesie sektor dContent, stále ide o nezrelý sektor a nenašli sme aplikáciu, ktorá by bola pripravená prevziať významný podiel na trhu od tradičných poskytovateľov streamovania. Tradiční poskytovatelia, ako napríklad Spotify a Napster, sa pripravujú na spustenie vlastných riešení Web3, ktoré sú stredobodom rastu v tomto sektore. Spoločnosť Napster bola minulý rok odkúpená Layer-1 blockchainom Algorand a kompletné riešenie Web3 na streamovanie hudby je v natívnej kryptokomunite veľmi očakávané.