Posledný májový víkend bol ešte v znamení silného hokeja

Svoje slovo si zároveň razantne vypýtal aj víkendový letný odlev divákov. Televízie tak budú musieť chtiac či nechtiac načas upraviť optiku nazerania na úspešnosť svojich formátov.

V piatok večer vyhrala Ruža pre nevestu v komerčnej a  Milujem Slovensko v univerzálnej cieľovke

V piatok večer si víťazstvo v komerčnej cieľovke pripísala predposledná epizóda šou Ruža pre nevestu. Jedenásta časť markizáckej zoznamky dosiahla rating 3,9 percenta (117-tisíc divákov) a podiel na trhu na úrovni 18,4 percenta.

Film Veľký dar na Jojke získal rating 3,1 percenta (93-tisíc divákov) a podiel na trhu na úrovni 13,7 percenta a s tesným rozdielom odsunul na tretiu priečku reprízové Milujem Slovensko, ktoré získalo v tejto cieľovke rating 3 percentá (89-tisíc divákov) a podiel na trhu 12,1 percenta.

V univerzálnej cieľovke však mala relácia Milujem Slovensko v tesnom súboji opäť navrch. Dosiahla sledovanosť na úrovni 5,4 percenta (247-tisíc divákov) a podiel na trhu 15,5 percenta. Reláciu Ruža pre nevestu sledovalo v tejto cieľovke 5,2 percenta (239-tisíc divákov).

Neskoro večer a Záhady tela si v sobotu obhájili pozíciu najsledovanejších večerných relácií

V komerčnej cieľovke 12-54 bolo v sobotu natesno. Najlepší výsledok si nakoniec pripísala relácia Neskoro večer s ratingom na úrovni 4 percentá a podielom na trhu 17,1 percenta. O druhú priečku sa „pobili“ film San Andreas na Markíze a Záhady tela na Jednotke. Oba programy síce dosiahli zhodne rating na úrovni 3,7 percenta, markizácky titul s Dwaynom Johnsonom však bol v tomto mikrosúboji úspešnejší, keď ho sledovalo o tisíc „komerčných“ divákov viac ako Záhady tela.

Túto tesnú prehru v cieľovke 12-54 si však relácia Záhady tela vynahradila v univerzálnej cieľovke, v ktorej jasne dominovala nielen ako titul večera, ale aj ako najsledovanejší program dňa. So sledovanosťou na úrovni 7,3 percenta (336-tisíc divákov) nechala relácia RTVS za sebou okrem iného aj obidva hokejové semifinálové zápasy či všetky hlavné spravodajské relácie.

Jediný program, ktorý sa Záhadám tela dokázal v sobotu priblížiť, bola relácia Neskoro večer, ktorá s ratingom 6,8 percenta (312-tisíc divákov) uzatvárala prime time ťaženie ako silná dvojka večera i celého dňa.

V nedeľu bol najsledovanejší finálový hokej na Športe a Dovolenka za trest na Markíze

Finálový zápas majstrovstiev sveta v hokeji bol mimoriadnou športovou udalosťou a aj z pohľadu sledovanosti si u divákov Športu pripísal veľmi slušný výsledok. Duel medzi Kanadou a Nemeckom dominoval v oboch kľúčových cieľovkách ako suverénne najsledovanejší program dňa.

V komerčnej cieľovke dosiahla najsledovanejšia druhá tretina rating na úrovni 9,2 percenta a podiel na trhu 29,3 percenta. V univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov ju sledovalo 468-tisíc divákov. Tretia tretina bola takisto veľmi silná, videlo ju 419-tisíc divákov. Hokejovú trojku uzatvára hokejové štúdio po druhej tretine s 346-tisíc divákmi.

Z nehokejových programov najlepšie obstála reprízová romantická komédia Dovolenka za trest, ktorú na Markíze sledovalo 201-tisíc divákov. Za ňou nasleduje britský dobový dramatický televízny seriál Hotel Portofino, ktorý  si pozrelo 166-tisíc divákov a trojicu nehokejových programov uzatvára repríza fantasy filmu Siedmy syn, ktorý videlo na Pluske 90-tisíc divákov. Pluske sa podarilo večer poraziť aj svoju hlavnú stanicu, keď dosiahla v oboch cieľovkách lepší výsledok ako premiéra dovolenkovej komédie Barb a Star idú do Vista del Mar, ktorú na Jojke sledovalo len 83-tisíc divákov.