Trenčiansky cestný most je už 10 rokov zaradený v 6. stupni stavebno-technického stavu. 7. stupeň znamená jeho uzáveru. Rekonštrukcia by mala začať až v roku 2026.
Starý cestný most v Trenčíne, po ktorom jazdia denne tisíce nielen Trenčanov, je už viac ako desať rokov vo veľmi zlom technickom stave. Rekonštrukcia, ktorá sa plánovala po postavení nového cestného mosta, sa nikdy nezačala a most je stále v plnej prevádzke.
Erika Ságová, hovorkyňa mesta Trenčín: „Tento most patrí štátu a je od roku 2012 zaradený do 6. stupňa stavebno-technického stavu, čo je naozaj už takmer kritické, pretože 7. stupeň by znamenal jeho uzavretie.”
Slovenská správa ciest ako jeho správca most monitoruje a 7. stupeň stavebno-technického stavu zatiaľ nevyhlásila. Štát minulý rok ešte len verejne obstaral zhotoviteľa na projektovú dokumentáciu modernizácie mosta. Samotná rekonštrukcia je len v prípravnom procese.
Erika Ságová, hovorkyňa mesta Trenčín: „Z tej komunikácie s Ministerstvom dopravy aj so Slovenskou správou ciest vyplynulo, že vlastne všetky tie procesy, ktoré sú naštartované, budú ukončené tak, že bude most pripravený na realizáciu teda na stavebnú činnosť koncom roka 2025 respektíve začiatkom roka 2026.”
komentár: V roku 2026 bude Trenčín Európskym hlavným mestom kultúry a je očakávaná zvýšená návštevnosť turistov nielen zo Slovenska, ale z celej Európy.
Erika Ságová, hovorkyňa mesta Trenčín: „Naozaj by asi nebolo vhodné, aby sme tu mali rozbúrané centrum mesta a problém, samozrejme, s ďalším dopravným riešením. Tak sme požiadali štát, že ak to má byť naozaj takto, tak potom aby začal s prácami na jeseň 2026.”
Most po jeho modernizácii by mal byť pripravený aj na pripojenie k prekládke cesty 1/61, ktorá by mala viesť od železničnej stanice bližšie pri Váhu.
Erika Ságová, hovorkyňa mesta Trenčín: „Nemám pocit, že to bolo zdržované za súčasného vedenia Ministerstva dopravy. Skôr mám pocit, že s tými bývalými ministrami dopravy sme sa ako keby už dohodli, že sa začne prípravný proces, ale došlo následne k výmene ministra dopravy. Tam bola veľmi častá výmena ministrov dopravy o toto to bolo také sťažené. Ale tie procesy nie sú jednoduché, lebo sú tam majetkové prevody, sú tam prekládky inžinierskych sietí, je tam plavebná dráha a na toto všetko treba myslieť.”
Trenčania si na rekonštrukciu mosta budú musieť ešte počkať a dúfať, že Slovenská správa ciest neoznámi, že na základe monitoringu zaraďuje most do 7. stupňa stavebno-technického stavu. Jedna rekonštrukcia na moste by ale predsa len mala začať skôr.
Erika Ságová, hovorkyňa mesta Trenčín: „V týchto dňoch by sa mali začať na starom cestnom moste práce na rekonštrukcii oceľového premostenia. Bude sa pracovať v dvoch etapách. Začať by sa malo teraz každým dňom. Aj táto drobná oprava mosta je v réžii Slovenskej správy ciest, čiže naozaj len tlmočím informácie, ktoré sme získali od vlastníka mosta.”
Spomínaná oprava oceľového premostenia začala dnes v dopoľudnajších hodinách a podľa SSC by mala byť dokončená do 27. marca. Možno tak Trenčania už čoskoro prídu o svoj „obľúbený spomaľovací prah“ na cestnom moste a aj o jeho dlhoročnú zvukovú kulisu.