Podnikatelia sa majú snažiť o zisk, nie o spoločenské dobro. Friedmanova doktrína je stále aktuálna

Keď Milton Friedman pred polstoročím napísal, že spoločenskou zodpovednosťou firiem je zvyšovanie zisku, nemohol ešte tušiť, kam až progresivizmus korporácie privedie. Dobre však pomenoval podstatu problému – obchádzanie demokratického procesu a presadzovanie menšinových záujmov.

Milton_Friedman Milton Friedman. Foto: wikipeadia.org

Prenikanie progresívnej ideológie do biznisu môže pôsobiť ako téma posledných rokov. V skutočnosti ide o vyvrcholenie procesu, ktorý trvá už dekády. Len tým, ako sa ideológia stáva stále viac extrémnou, stáva sa jej škodlivosť pre podnikanie zreteľnejšia.

Americký ekonóm Milton Friedman v roku 1970 napísal pre New York Times veľký komentár na tému spoločenskej zodpovednosti firiem. Friedman, ktorý o šesť rokov neskôr dostal Nobelovu cenu za ekonómiu, v článku argumentoval, že spoločenská zodpovednosť firiem je zvyšovať zisky a nič iné.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.