Keď Milton Friedman pred polstoročím napísal, že spoločenskou zodpovednosťou firiem je zvyšovanie zisku, nemohol ešte tušiť, kam až progresivizmus korporácie privedie. Dobre však pomenoval podstatu problému – obchádzanie demokratického procesu a presadzovanie menšinových záujmov.
Prenikanie progresívnej ideológie do biznisu môže pôsobiť ako téma posledných rokov. V skutočnosti ide o vyvrcholenie procesu, ktorý trvá už dekády. Len tým, ako sa ideológia stáva stále viac extrémnou, stáva sa jej škodlivosť pre podnikanie zreteľnejšia.
Americký ekonóm Milton Friedman v roku 1970 napísal pre New York Times veľký komentár na tému spoločenskej zodpovednosti firiem. Friedman, ktorý o šesť rokov neskôr dostal Nobelovu cenu za ekonómiu, v článku argumentoval, že spoločenská zodpovednosť firiem je zvyšovať zisky a nič iné.