Železničné priecestia sú postrach vodičov

MARTIN – Dve železničné priecestia na Ul. Československej armády a Robotníckej ul. sú v katastrofálnom stave. Na ich rekonštrukciu vodiči motorových vozidiel, ale aj cyklisti márne čakajú už niekoľko rokov.

1686665586883 ilustračné foto, Foto: Ľubomír Chochula

Martinčania, ak môžu, tak sa týmto železničným priecestiam radšej oblúkom vyhýbajú, ale niekedy nemajú na výber. Aj preto je hustota mestskej premávky na týchto úsekoch každý deň vysoká. Hrozia tu nebezpečné dopravné situácie, vrátane havárií, pričom ich nevyhovujúci stav zvyšuje riziko poškodenia áut i bicyklov. Navyše cez žel. priecestia v obmedzenej miere korzujú aj chodci.

https://zilina.standard.sk/370455/martinsky-amfik-bude-praskat-vo-svikoch-toto-na-vas-caka

Žilinský Štandard sa spýtal, dokedy majú Martinčania toto tolerovať?

„V marci 2023 boli spracované projektové dokumentácie pre stavebné povolenie v rozsahu realizácie stavby a prebiehala inžinierska činnosť potrebná pre vydanie stavebných povolení. Na základe činnosti očakávame vydanie stavebných povolení v krátkom termíne. Zároveň prebieha verejné obstarávanie (VO) na výber zhotoviteľa stavebných prác. Predpokladané investičné náklady na rekonštrukciu žel. priecestí sú – 512 000 eur (na Ul. Čsl. Armády) a 747 000 eur (na Robotníckej ul.), ale k presnej cene, vzhľadom na prebiehajúce VO, sa nie je možné vyjadriť. Dátum ukončenia rekonštrukcie priecestí závisí od termínu ukončenia VO, ktorý v súčasnosti nevieme predpokladať. Financovanie rekonštrukcií železničných priecestí je zabezpečované cestou kapitálových transferov v príslušnom roku realizácie,“ odpovedala pre Žilinský Štandard riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR Ria Feik Achbergerová.


Okrem nezávideniahodného stavu verejných financií, ku ktorému sa Slovensko dopracovalo za posledné roky, sa vynárajú aj ďalšie nedostatky spojené primárne s predchádzajúcim vedením krajiny. Konštatuje to súčasná šéfka rezortu hospodárstva Denisa Saková na margo výsledkov…
Prejsť na článok