Zdá sa, že o výsledku volieb rozhodnú kampane malých strán. Svoj diel si dobrou kampaňou môžu odrobiť Dzurinda s Matovičom a pomôcť im prichádzajú aj všetci "invenční" novinári. Píše Marek Maďarič.
Je pochopiteľné, že na volebné kampane politických strán sa pred voľbami upiera mediálna pozornosť. Ich monitorovanie však býva obvykle povrchné, zaoberá sa často vypichovaním bizarných, nepodstatných detailov, porovnávaním billboardov a občas sa okomentujú niekoľko vetným hodnotením nejakého akože experta. Zriedkavá je snaha analyzovať stratégie, kľúčové posolstvá a efektivitu ich doručenia voličom.
Zároveň sa však význam samotných oficiálnych kampaní preceňuje. Akoby mali samé osebe schopnosť spôsobiť zázrak, bez ohľadu na to, čo strana robila tri, štyri roky dozadu a akú dôveryhodnosť si získala. Naivní či zúfalí politici sa spoliehajú, že na záver stačí angažovať nejakého mediálneho mága (najlepšie zo zahraničia), ktorý dokáže aj z politického lúzra urobiť víťaza.