Infantilná Barbie s miliónovými tržbami

Spoločnosť Mattel má skvelý marketing. Spočíva v hesle: vnúťte im základný produkt a potom ponúkajte doplnky. Tak vznikla bábika Barbie, potom jej oblečenie, koník, auto, domček, Ken a nakoniec tu máme aj kasovo úspešný film. Opakujem, skvelý marketing!

Barbie. Foto FB Barbie The Movie Barbie. Foto: FB Barbie The Movie

Možno sa k vám dostali informácie, že svet kritizuje film o Barbie spojený s týmto výrobkom, ale spoločnosť, ktorá vyrába hračky len reaguje na požiadavky doby. Barbie lekárka a hasička tiež nevznikli preto, aby podporili feminizmus, ale aby ju takto zmýšľajúce matky kúpili svojim dcéram. Keď bolo treba reagovať na nedosiahnuteľný fyzický ideál, ktorý hračka predstavuje, vznikla verzia plnšej Barbie. Ďalší produkt.

Ale poďme k samotnému filmu: vstupujeme do Barbie sveta, ktorý je celý ružový a šťastný a v ktorom ženské pohlavie – nie, to nie je dobrý výraz, pretože genitálie tieto plastové výlisky nemajú – v ktorom juvenilná feminínnosť stelesnená ružovou farbou hrá hlavnú úlohu. Poznáte to z reklám. Štandardná Barbie však nie je spokojná so svojimi chodidlami a dokonca zistí, že by mohla mať celulitídu, a preto musí navštíviť svet ľudí. Tam zistí, že je stále patriarchálny, čo jej kamarát Ken kvituje s veľkým nadšením. Stretne tam aj hispánsku matku s dcérou a tie sa, podľa ďalšej čudnej logiky tohto filmu, s ňou vyberú do Barbielandu. Takže tu máme etnicky korektný prvok, mužský šovinizmus a vzťah matka a dcéra. Vedenie Mattelu je zobrazené ako zbor idiotov (a to teda podľa výsledkov ich práce rozhodne nie je, ale kvôli tržbám to na plátne pripustia). Nastane zopár predvídateľných, očakávaných situácií a všetkých nakoniec osvieti. (Len trocha, len tak naoko, veď o tom to celé je.)


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.