Splav na Váhu, aký zažijete iba raz za 30 rokov

VRÚTKY – Vzhľadom na to, že v súčasnosti rekonštruujú vážsky kanál od Krpelian po Lipovec, sa rapídne zvýšil prietok vody v starom koryte Váhu, čo vodákom umožňuje neskutočný zážitok.

IMG-20230904-WA0033 Ľuboš Gottwald vodu miluje. Foto: Richard Pilník

Kým pri funkčnom kanáli je v starom koryte v normálnom stave prietok 5 kubíkov vody za sekundu, teraz je to až deväťkrát viac.

„Sľúbil som nášmu primátorovi Braňovi Zacharidesovi, že ho zoberiem na vodu. A toto bola skvelá príležitosť to uskutočniť. Prietok vody 45 kubíkov za sekundu bolo cítiť. Za normálnych okolností sa v starom koryte nedá splavovať Váh od Krpelian až do Vrútok, ale teraz to bolo možné. Bol to adrenalín. Také pereje, aké sa tu vytvorili, nemajú na Slovensku obdobu. Nájdete ich len v špecializovaných vodáckych areáloch, ako je Čunovo či v Liptovskom Mikuláši,“ uviedol pre Žilinský Štandard vrútocký mestský poslanec Ľuboš Gottwald, ktorý je zároveň predsedom sekcie vodnej turistiky Klubu slovenských turistov.

Na prvú perej narazili medzi Turanmi a Sučanmi, ďalšie „šupy“ sa objavili pod mostom v Sučanom, potom medzi Sučanmi a Turčianskymi Kľačanmi, ako aj pod diaľničným mostom pri Turčianskych Kľačanoch.

„S mojimi kolegami z Vodáckeho klubu Lodenica Štrky sme si to na vode riadne užívali. My sme išli na rafte, ďalší v kanoe a v kajaku. Bola to parádna jazda. Ak mám dobré informácie, kanál by mali rekonštruovať ešte dva týždne, preto to chceme využiť na ďalší splav. Ak nám bude priať počasie tak ako 2. septembra, potom by sme to zrealizovali 9. septembra,“ vyjadril sa pre Žilinský Štandard Gottwald, ktorý dostal skvelý nápad.

„Stálo by za pokus osloviť Slovenské elektrárne. Nech nám raz ročne, v termíne, na akom sa dohodneme, vypustia do starého koryta potrebné množstvo vody, aby sme na splavovanie Váhu z Krpelian do Vrútok nemuseli čakať ďalších tridsať rokov,“ dodal pre Žilinský Štandard.


Zdĺhavé verejné obstarávania a stále sa zhoršujúce stavy mostov prinútili slovenské župy konať. Viaceré z nich postupne vytvárajú mostové čaty, ktoré sa starajú o opravy a údržby mostov, ktoré majú vo svojej správe. Najnovšie takú…
Prejsť na článok