Rekonštrukcia tejto stanice je nevyhnutná, lebo aktuálne pôsobí ako z minulého storočia. Napríklad, darmo by ste v jej interiéri hľadali digitálnu informačnú tabuľu s príchodmi a odchodmi vlakov. Musí vám stačiť tá klasická. No a informácie zo staničného rozhlasu o vlakoch sú miestami nezrozumiteľné.
[link url =https://zilina.standard.sk/429838/tragicka-nehoda-pod-kamionom-skoncila-opita-dochodkyna]V rámci rekonštrukcie vymenia na objekte výpravnej budovy strešnú krytinu, nové strešné poklopy a výlezy. Nové budú aj klampiarske prvky. Urobia sanáciu fasády a sokla. Zastrešia hlavný vstup, vymenia vstupné dvere, zrekonštruujú toalety pre verejnosť (plus aj tie pre imobilných cestujúcich). Zmena nastane aj v prípade výdajného okienka a pultu pre predaj cestovných dokladov. Súčasťou prestavby budú tiež elektroinštalácia, bleskozvod, informačný i orientačný systém, hlasový a vizuálny informačný systém pre cestujúcu verejnosť.
[link url =https://standard.sk/428873/matica-slovenska-oznacila-kampan-dpoh-za-nechutny-utok-zvolava-protest-pred-divadlom]Žilinský Štandard sa spoločnosti Železnice Slovenskej republiky spýtal, či sa cez leto udiali zmeny súvisiace s rekonštrukciou.
„Termín začatia prác v súčasnosti nie je známy. Proces verejného obstarávania ešte neprebehol nakoľko vzhľadom na výšku nákladov musí byť projekt posúdený Útvarom hodnoty za peniaze. Rekonštrukcia sa uskutoční po ukončení procesu verejného obstarávania a podpise zmluvy o realizácii diela s úspešným uchádzačom. Predpokladané rozpočtové náklady na rekonštrukciu sú vo výške 1,21 mil. eur,“ vyjadrila sa pre Žilinský Štandard riaditeľka odboru komunikácie a marketingu spoločnosti ŽSR Ria Feik Achbergerová.
[link url =https://zilina.standard.sk/429121/medzinarodne-rande-na-karavanoch-v-turci]Verejnosť by ešte mala vedieť, že v súvislosti s rekonštrukciou sa zníži komfort, ale obmedzenia v staničnej budove a jej okolí budú krátkodobé. Zhotoviteľ stavby by mal zabezpečiť komunikácie a služby pre zamestnancov, ako aj pre cestujúcich.