Západ verzus Čína. Kto z koho?

Začiatkom septembra boli európske médiá plné správ o tom, ako na mníchovskom autosalóne tento rok prevažovali čínske automobilky. Čínske elektroautá vtrhli do Európy ako prívalový dážď – ich podiel na trhu stúpol z pol percenta v roku 2019 na dnešných osem percent. A to je ešte len začiatok.

Čínska milionárka a podnikateľka Zhang Xin na Svetovom ekonomickom fore v Davose. Zdroj: flickr.com Čínska milionárka a podnikateľka Zhang Xin na Svetovom ekonomickom fore v Davose. Zdroj: flickr.com

Jednu takúto správu komentoval na Twitteri viceprezident Zväzu priemyslu a dopravy ČR Radek Špicar slovami: „Dúfam, že to nikoho neprekvapuje. Naučili sme ich to my…“ Jeho slová možno vnímať tak, že hovoril ako Čech a Európan, ale aj ako niekdajší manažér koncernu Volkswagen. Pokiaľ to neplatí úplne doslova práve pre elektromobily, tak všeobecne pre západný, najmä nemecký priemysel celkom určite.

O niekoľko týždňov neskôr oznámila Európska komisia, že začne vyšetrovanie, či výroba čínskych elektromobilov nie je neprípustne podporovaná. Reportážami z mníchovského autosalónu vyvrcholila niekoľkomesačná vlna panických článkov v európskych, najmä nemeckých médiách.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.