Prieskumné agentúry sú podľa Tarabu agitačné platformy
Ako Taraba pripomenul, Republika mala v prieskumoch takmer desať percent a Progresívne Slovensko takmer 25 percent. „To nie sú prieskumné agentúry, to sú normálne agitačné platformy, ktoré majú pomôcť mobilizovať politické strany a ich voličov v nejaký prospech," uviedol Taraba a doplnil, že exit polly boli dôkazom toho, že prieskumné agentúry to buď nevedia robiť, alebo to robia zámerne zle.
„Keď si pozriete, ako vyzerajú exit polly v Nemecku, v Rakúsku, vo Francúzsku, po ich zverejnení sa stav mení desatinami alebo stotinami percent. Tu ulietajú o päť až desať percent," podotkol Taraba s tým, že ak ide o manipuláciu, tak to považuje za rovnaké podvádzanie, ako keď niekto predá auto so stočenými kilometrami. Keď toto je možné riešiť, je podľa Tarabu možné a potrebné riešiť aj manipuláciu pri závažnej veci ako voľby. Ovplyvňovanie verejnej mienky zlými prieskumami je podľa neho nemysliteľné.
(sita)