Národná diaľničná spoločnosť zatiaľ nevyhodnotila, ktorý variant zvolenskej R2 je výhodnejší
NDS aktuálne preberá správu o hodnotení vplyvov stavby na životné prostredie, v rámci jej spracovania informovala samosprávy o postupe a predbežných výsledkoch hodnotenia. „NDS však nevyhodnotila, ktorý variant je výhodnejší. Predmetom hodnotenia v rámci správy je vyhodnotenie všetkých variantov, ktoré boli vrátane ich trasovania určené rozsahom hodnotenia Ministerstva životného prostredia SR,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Výsledný variant zvolenskej trasy R2 bude podľa diaľničiarov určený v záverečnom stanovisku ministerstva životného prostredia SR, ktorým sa budú riadiť pri ďalšej projektovej príprave. „Čo sa týka vyjadrenia samospráv, to je v tomto štádiu potrebné len pre účely rozpracovanosti správy o hodnotení,“ podotkla Žgravčáková. Samosprávy sa budú záväzne vyjadrovať k hotovej správe o hodnotení v rámci samotného správneho konania po jej predložení ministerstvu životného prostredia.
Primátorka Sliača Ľubica Balgová 5. októbra informovala o tom, že mestu bolo doručené stanovisko EIA, z ktorého vyplýva, že najvýhodnejšie z posudzovania vyšiel „bledomodrý“ variant cez Lučeneckú cestu vo Zvolene oproti červenému popri kúpeľnom meste. Podľa správy o predbežných výsledkoch posudzovania je v rámci vhodnejšieho variantu najproblematickejší úsek trasy cez Môťovú, ktorý má byť riešený od hotela Tenis po areál Bučiny zapustením R2 pod terén do tunela.
Prípadnú možnosť výstavby rýchlostnej cesty popod Lučeneckú cestu vo Zvolene preberie vedenie mesta s obyvateľmi sídliska Sekier. Sľúbil to primátor mesta Vladimír Maňka v stanovisku k informácii, že práve variant výstavby cez mesto bol vyhodnotený ako najvhodnejší z pohľadu vplyvov na životné prostredie, s dobrým dopravným prínosom, ktorý obslúži najväčšie územie. Ide o prepojenie existujúcej R1 a rozostavanej R2 smerom na Lučenec.
(sita)