KOŠICE – Kvôli pravidelným ranným či popoludňajším dopravným zápcham na hlavných ťahoch si vodiči v Košiciach niekedy skracujú cestu do centra mesta cez Rampovú ulicu. No je tu riziko, že sa nakoniec zdržia ešte viac.
Ako už názov ulice napovedá, problémom sú rampy. Ulicu pretína niekoľko koľají hlavného železničného ťahu smerom na Kysak. A ak sa rampy spustia, šoféri tu môžu niekedy čakať aj dlhé minúty.
Magistrát uvažuje o zmene, či už vo forme objazdu alebo mosta, no nemá na to peniaze. Navyše trať patrí Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré uvažujú o jej modernizácii a uvedené riešenia by mohli byť jej súčasťou. No má to jeden háčik – ešte to nejaký ten rok potrvá.
„Pre modernizáciu uzla Košice je pripravené zadanie na obstaranie štúdie realizovateľnosti a následnú projektovú prípravu. Aktuálne sme však v situácii, že podľa metodického usmernenia JASPERS vo vzťahu k rozvoju nielen uzla Košice, ale aj ostatných tratí na východnom Slovensku + vzťah k Ukrajine je žiaduce, aby v miernom predstihu bola spracovaná štúdia pre východné Slovensko a až potom uzol Košice,“ vysvetlila riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR Ria Feik Achbergerová s tým, že zatiaľ nemajú krytú ani jednu z vyššie uvedených štúdii.
„Bez ohľadu na to sú po štúdii potrebné proces hodnotenia vplyvu projektu na životné prostredie a následná projektová príprava. Samotný začiatok realizácie modernizácie sa v ideálnom stave nezačne skôr ako v roku 2030,“ uzavrela Feik Achbergerová. Vodičom, ktorí pravidelne prechádzajú cez Rampovú ulicu, preto zatiaľ neostáva nič iné, len dúfať, že v čase, keď si tadiaľ skrátia cestu, budú závory zdvihnuté.