Ako už názov ulice napovedá, problémom sú rampy. Ulicu pretína niekoľko koľají hlavného železničného ťahu smerom na Kysak. A ak sa rampy spustia, šoféri tu môžu niekedy čakať aj dlhé minúty.
Magistrát uvažuje o zmene, či už vo forme objazdu alebo mosta, no nemá na to peniaze. Navyše trať patrí Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré uvažujú o jej modernizácii a uvedené riešenia by mohli byť jej súčasťou. No má to jeden háčik – ešte to nejaký ten rok potrvá.
„Pre modernizáciu uzla Košice je pripravené zadanie na obstaranie štúdie realizovateľnosti a následnú projektovú prípravu. Aktuálne sme však v situácii, že podľa metodického usmernenia JASPERS vo vzťahu k rozvoju nielen uzla Košice, ale aj ostatných tratí na východnom Slovensku + vzťah k Ukrajine je žiaduce, aby v miernom predstihu bola spracovaná štúdia pre východné Slovensko a až potom uzol Košice,“ vysvetlila riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR Ria Feik Achbergerová s tým, že zatiaľ nemajú krytú ani jednu z vyššie uvedených štúdii.
„Bez ohľadu na to sú po štúdii potrebné proces hodnotenia vplyvu projektu na životné prostredie a následná projektová príprava. Samotný začiatok realizácie modernizácie sa v ideálnom stave nezačne skôr ako v roku 2030,“ uzavrela Feik Achbergerová. Vodičom, ktorí pravidelne prechádzajú cez Rampovú ulicu, preto zatiaľ neostáva nič iné, len dúfať, že v čase, keď si tadiaľ skrátia cestu, budú závory zdvihnuté.