Spoplatnenie Facebooku a Instagramu je odpoveďou Únii. O niečo viac zaplatia používatelia na smartfónoch

Mnohé v minulosti nenápadné portály, ktorých príjmy rástli spolu s rozmachom internetu, postupne pristúpili k spoplatneniu obsahu. Niežeby reklama nestačila, ale s jedlom rastie chuť a ani konkurencia nespí. A kým za niektoré, dnes už etablované značky ľudia bez reptania mesačne platia, pri iných by sa tomu najradšej vyhli. Inak tomu nie je ani v prípade sociálnych sietí patriacich Zuckerbergovej Mete.

Instagram a Facebook spoplatnia v EÚ služby bez reklám Ilustračné foto: TASR/AP

Spoločnosť v septembri predstavila plán, ako sa popasovať s prísnymi pravidlami Európskej únie na ochranu osobných údajov. Viedol by k spoplatneniu účtov niektorých používateľov. Informoval o tom začiatkom októbra portál Businessinsider.com a v podstate ide o reakciu firmy na regulačné orgány európskeho priestoru. Tie vlani rozhodli, že používateľom musí byť k dispozícii možnosť odhlásiť sa z personalizovaných reklám na jej platformách.

Tým, ktorí preferujú počítače, údajne vyúčtujú 10,50 dolára (10 eur), ale sledovanie Facebooku a Instagramu na mobilnom zariadení má vyjsť až na 14 dolárov (13 eur) mesačne. Cena je vyššia z dôvodu, že isté príjmy vo forme provízií z toho prináležia aj spoločnostiam Apple a Google. Týkať sa to však bude iba tých, ktorí nedajú súhlas s reklamami „na mieru“. No a priplatiť si bude potrebné aj za každé ďalšie pripojené zariadenie, orientačne okolo šesť eur.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.