BANSKÁ BYSTRICA – Most pri banskobystrickej malej železničnej stanici pre autá uzavreli pred 2 rokmi. Teraz ho idú búrať a neprejdú už po ňom ani chodci. Jeho obchádzka peším zaberie približne dvadsať minút. Búracie práce naplánovali na druhú polovicu budúceho roka.
Viac ako 60-ročný most v Banskej Bystrici, ktorý vedie na malú železničnú stanicu, budú búrať. Mesto o tom rozhodlo po kontrole, ktorá ukázala, že je v havarijnom stave. Občania ho budú musieť obchádzať dlhšou trasou. Most pri malej železničnej stanici v centrálnej časti Banskej Bystrice pre autá uzavreli už pred dvoma rokmi. Keď mesto začne s búracími prácami, neprejdú po ňom ani chodci. Obchádzka povedie cez Ulicu 9. mája.
Výsledky diagnostiky mosta ponúkli dve riešenia. „Buď jeho rekonštrukciu, čo by predĺžilo jeho životnosť o 20 rokov, alebo o niečo drahšiu kompletnú výmenu nového mosta. Ten by mohol potom slúžiť 50 až 100 ďalších rokov,“ uviedol zástupca primátora Banskej Bystrice Jakub Gajdošík s tým, že sa samospráva sa prikláňa k výstavbe nového mosta a spustila prípravu projektov. Nový most bude slúžiť výhradne chodcom a cyklistom.
Na prelome 19. s 20. storočia bolo v Banskej Bystrici niekoľko mostov. „Mosty v minulosti v Banskej Bystrici boli veľmi dôležité, dnes ich už berieme ako samozrejmosť. Jedným z nich je aj spomínaný most, ktorý vedie k dnešnej malej železničnej stanici. Ten bol pôvodne a dlho drevený a stál tu už pred vyše 500 rokmi,“ uviedol historik Vladimír Sklenka.
Podľa historika sa neskôr stal hlavným vstupom do mesta zo železničnej stanice na Národnú ulicu. Naprojektovaný bol za prvej Československej republiky v roku 1924 ako prvý betónový oblúkový most. Ten však ustupujúci partizáni počas vojny vyhodili do vzduchu. Po vojne postavili nový.