Jeden z dvanástich veľkých sviatkov cirkví byzantskej tradície stavia na prvý pohľad svojich členov každoročne pred dilemu v samotnom názve. Udalosť, ktorú gréckokatolíci sprítomňujú 21. novembra, môže totiž vyznieť tak pasívne, ako aj aktívne: „Uvedenie“ alebo „Vstup“ Bohorodičky do chrámu.
Scéna má základ v apokryfnom Jakubovom protoevanjeliu, kde trojročnú Máriu privádzajú jej rodičia Joachim a Anna na výchovu do Jeruzalemského chrámu. Je budúca Matka Ježiša Krista pasívne uvedená rodičmi do Chrámu alebo tam vstupuje aktívne sama?
V súčasnosti naberá na popularite trend nerozhodovať namiesto detí v oblasti viery. „Nerozhodujme za dieťa; nech sa rozhodne neskôr samo, či a aké vierovyznanie si vyberie,“ umývajú si ruky tolerantní rodičia. Otázka, či bude mať ich potomok aj dostatok neskreslených informácií re správne rozhodnutie, sa už tak často nekladie. Poctivé „uvedenie“ do sveta kresťanstva pritom môže uľahčiť neskorší aktívny osobný „vstup“. Dilema výberu medzi pasivitou a aktivitou sa tak dá prekonať obohacujúcou syntézou oboch postojov.