Jeden z dvanástich veľkých sviatkov cirkví byzantskej tradície stavia na prvý pohľad svojich členov každoročne pred dilemu v samotnom názve. Udalosť, ktorú gréckokatolíci sprítomňujú 21. novembra, môže totiž vyznieť tak pasívne, ako aj aktívne: „Uvedenie“ alebo „Vstup“ Bohorodičky do chrámu.
Scéna má základ v apokryfnom Jakubovom protoevanjeliu, kde trojročnú Máriu privádzajú jej rodičia Joachim a Anna na výchovu do Jeruzalemského chrámu. Je budúca Matka Ježiša Krista pasívne uvedená rodičmi do Chrámu alebo tam vstupuje aktívne sama?
Získajte limitovaný bezplatný prístup k článkom vďaka vytvoreniu bezplatného účtu alebo sa prihláste a pokračujte v čítaní.
alebo
Neobmedzený prístup v rámci celého Štandardu. Možnosti predplatného
Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami