Proti Muskovi sa vedie frontálny útok a človek sa len čuduje, komu všetkému nie je hlúpe sa pridať
Táto krajne ľavicová skupina minulý týždeň Muskovu sieť X (Twitter) obvinila, že reklamu od veľkých firiem pokojne umiestni vedľa účtov s neonacistickým obsahom, prípadne propagáciou belošskej nadradenosti. Muskovi právnici tvrdia, že MMfA svoje screenshoty dosiahla manipuláciou, totiž vyhľadávaním skutočne extrémistických, hoci v skutočnosti úplne podozrivých účtov na okraji používateľského záujmu a okrem iného vytváraním umelej aktivity na ich časovej osi „pripravila“ prevádzku na týchto účtoch tak, aby sa na nich objavila reklama veľkých zadávateľov.
To by bola, samozrejme, manipulácia s jasným cieľom: odradiť oných veľkých zadávateľov od umiestňovania reklamy na X – čo je dnes bohužiaľ už typická praktika progresivistických skupiniek, ako finančne vyhladovať rôzne neortodoxné, disentné weby na internete. Poznáme to od Ameriky po Nemecko, až po niektoré krajiny strednej Európy.
Pri najnovšom ataku na Twitteri mala skupina Media Matters už pripravenú pôdu, Musk len jeden deň predtým podporil troma slovami twitterový príspevok používateľa, ktorý si to vybavoval so „židovskými komunitami“, ktoré podľa neho konštantne tlačia „rovnakú dialektickú nenávisť voči bielym ľuďom“, akú si neželajú mať namierenú proti sebe. Musk to ešte upresnil; vraj netvrdí, že by všetci Židia nenávideli belochov, mal na mysli skupiny ako Anti-Defamation League. To je skutočne extrémistická organizácia, ktorá nielen z antisemitizmu, ale všeobecne z rasizmu už stihla obviniť v Amerike kdekoho, napodiv aj mnohých umiernenejších Židov.
Od chvíle, ako si Musk vlani kúpil Twitter s cieľom uchovať, lepšie povedané obnoviť na ňom slobodnú výmenu informácií a názorov, stal sa popredným terčom ľavice na úrovni ultranepriateľa Donalda Trumpa. V niektorých ohľadoch je to podobné – štartovacie peniaze na MMfA poskytol aj George Soros, v iných je útok na Muska väčší ako na Trumpa. Napríklad proti nemu postupujú arbitri jedinej pravdy aj v Európe. Európska komisia hrozí sieti X pokutami, ak nebudú dodržiavať nový Akt o digitálnych službách (DSA), ktorý umožňuje mazať obsah s „nepriaznivým vplyvom na spoločenský diskurz“, čomu sa predtým hovorilo cenzúra.
Zatiaľ je útok zo strany MMfA úspešný. Firmy ako Apple, Warner Bros, IBM, Disney hneď oznámili, že na X inzerovať nebudú. Už predtým to pre Muskov „antisemitizmus“ oznámila Európska komisia. Po novom neinzeruje britská vláda, tá zase preto, že to neboli efektívne vynaložené peniaze. Priaznivec voľného trhu a slobody súčasne vidí, že to prvé dnes ohrozuje to druhé. Keďže hlavné sociálne siete majú v súčasnosti na slobodu prejavu svoje zásady, dostali sme sa do situácie, keď sloboda dozvedať sa (popri hlúpostiach) aj necenzurované správy z celého sveta závisí od toho, ako dlho to vydrží jeden muž. Proti Muskovi sa vedie frontálny útok a človek sa len čuduje, komu všetkému nie je hlúpe sa pridať.
Text pôvodne publikovali na webe Echo24. Vychádza so súhlasom redakcie.