Sociálna poisťovňa rozširuje služby pre firmy. Posvietila si na elektronickú PN zamestnancov
Inštitúcia o tom tento týždeň informovala prostredníctvom svojho webu. Ide o ďalší krok v elektronizácii jej služieb. Sama hovorí o pilotnom projekte, ktorý zamestnávateľom uľahčí prehľad o práceneschopnosti svojich zamestnancov a jej spracovanie.
Služba umožní automatický prenos dát o elektronickej PN (ePN) z portálu eSlužieb Sociálnej poisťovne priamo do mzdového softvéru. Nateraz je už vo vybraných softvéroch dostupná.
Vyšší komfort cez mzdový systém
Zamestnávatelia, ktorí využijú túto možnosť a integrujú sa cez mzdový softvér, získajú vyšší komfort pri spracovaní práceneschopnosti svojich zamestnancov. Zároveň ušetria čas, ktorý doteraz museli venovať kontrole ePN.
„Už sa nebudú musieť prihlasovať na portál eSlužieb viackrát denne a kontrolovať, či tam pribudla ePN niektorých zamestnancov," vysvetľuje poisťovňa. Doteraz bolo potrebné údaje o nej prepisovať do mzdového softvéru, čo bolo najmä pri väčšom počte zamestnancov náročné. Okrem toho sa vyskytovala istá chybovosť pri prepise údajov.
Výraznou výhodou nového systému preto je, že firma si jedným klikom stiahne a aktualizuje údaje o všetkých, ktorí sú práceneschopní, a to priamo do výpočtu mzdy. Je tak zabezpečený automatizovaný prenos údajov, ktorý zamestnávateľom výrazne uľahčí prácu. „Zobrazovanie ‚péeniek‘ na portáli eSlužieb a ich individuálna kontrola, samozrejme, zostávajú zamestnávateľom naďalej k dispozícii," informuje portál.
Aktivácia novej služby
V prvom rade je potrebné vyplniť žiadosť, ktorá je dostupná na Portáli eSlužieb (pod B2B služby pre odvádzateľov poistného). Naskenovanú ju potom zašle cez svoju elektronickú schránku Sociálnej poisťovni. Zamestnávateľ sa tak stane novým B2B subjektom s prideleným identifikátorom B2B ID a môže začať s využívaním služby.
„Aktuálne je pilotný projekt otestovaný a prístupný cez softvéry Vema a Kros," informuje Sociálna poisťovňa, ktorá zamestnávateľom odporúča, aby sa v prípade, ak ich mzdový softvér zatiaľ túto funkcionalitu neponúka, obrátili s požiadavkou priamo na poskytovateľa svojho mzdového softvéru. Na portáli nájdu dodávatelia softvéru pre zamestnávateľov aj technickú dokumentáciu, podľa ktorej je možné integrovať sa k novej službe pre zobrazenie.
Cieľom je, aby nové služby postupne umožnili klientom vykonávať svoje povinnosti voči Sociálnej poisťovni v podobnom rozsahu, ako na portáli eSlužieb. Takto sa klientom otvára ďalší kanál pre elektronickú komunikáciu s inštitúciou.