Od novembra minulého roka, keď spoločnosť OpenAI spustila chatbota ChatGPT, vlna najväčšieho záujmu pominula. Až teraz prišla umelá inteligencia s novým kúskom, ktorý nikto nečakal – nevídanou firemnou drámou.
Niekoľko mesiacov po spustení prvého chatbota sa zdá, že diskusia o generatívnej umelej inteligencii pre laikov sa vyčerpala, akoby už bolo povedané všetko o potenciáli aj nebezpečenstvách tejto novej technológie. Napriek rôznym varovným otvoreným listom po svedectve novinára, ktorý na chatbote integrovanom do prehliadača Bing oživil „zlú“ formu ChatGPT známu ako Sidey, nedošlo k ďalšiemu odhaleniu existenčnej hrozby umelej inteligencie. Výskumníci a spoločnosti boli opatrní.
Vývoj pokračoval, ale v zákulisí. Firmy uvádzali na trh nové, výkonnejšie modely, ale nakoľko sú prevratné alebo nie, pochopili len odborníci. Tí sa delili na „ustráchancov“ a „akcelerátorov“.
Vývoj pokračoval vizualizačnými programami, ktorých prezentáciu však poznačilo, že priťahujú používateľov s vkusom formovaným obalmi metalových albumov a príbuzných žánrov. Existuje aj niekoľko prvých štúdií, ktoré sa snažia modelovať vplyv generatívnej umelej inteligencie na reálne pracovné situácie – zatiaľ s výsledkom, že AI vyrovnáva – teda viac zvyšuje výkon priemerných a podpriemerných ľudí než tých vynikajúcich. V zásade však laik môže predbežne konštatovať, že všetky nové komunikačné technológie najprv využili pornoherci a podvodníci a muselo sa chvíľu počkať, kým naplno využili svoj potenciál – a že s AI to nebude inak.
Až koncom minulého týždňa prišla nečakaná dráma na OpenAI, na ktorú budú dlho spomínať nielen fanúšikovia umelej inteligencie, ale aj fanúšikovia manažmentu, podnikových štruktúr a súvisiacich odvetví. Dráma takého kalibru, že sa nezdá absurdná ani myšlienka filmového spracovania v seriáli HBO.
Kto po kom išiel
Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami
Cookies na našej webovej stránke používame len v dvoch prípadoch. V jednom prípade pre meranie návštevnosti v Google analytics a v druhom prípade pre prihlásenie užívateľa.
Nakoľko sme zrušili inzercie, reklamy a merania tretích strán, nezbierame žiadne citlivé dáta o užívateľoch.
Preto potvrdením súhlasíte so základnými cookies na našom webe.