Prihlásiť sa

Xiaomi dobyl svet smartfónov, teraz chce konkurovať Tesle. Čínsky gigant chystá vlastný elektromobil

1700401968-xiaomi.su7.00002.2048x1536 Foto: Xiaomi

Xiaomi, čínsky telefónny gigant a tretí najväčší výrobca mobilov na svete, požiadal domáce úrady o licenciu, aby mohol predávať svoj prvý elektromobil, sedan SU7. Pre firmu ho bude od decembra 2023 licenčne vyrábať koncern BAIC (Beijing Automotive Industry Holding), namierený je proti Tesle Model 3 a ďalším podobne veľkým batériovým autám. V najvýkonnejšom dvojmotorovom prevedení novinka ponúkne systémový výkon viac ako 670 koní a Xiaomi okrem iného sľubuje bezproblémovú integráciu s vaším telefónom.

V Číne musí byť každý automobil pred uvedením na trh schválený miestnym regulátorom, čo je v tomto prípade Ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT). Úrad v súvislosti s tým pravidelne zverejňuje zoznam vozidiel prechádzajúcich homologizačným procesom a výrobcovia áut sú z toho celkom nešťastní – ministerstvo si totiž nerobí žiadne starosti s tým, že v predstihu odhaľuje obrázky a základné informácie utajovaných noviniek.

Len nedávno MIIT v predpremiére „predstavilo“ Volvo EM90 a rovnakým spôsobom úradníci aktuálne vypustili stručné dáta k novému Xiaomi SU7.

Že známy výrobca mobilov chystá svoje vlastné auto, nie je žiadna veľká novinka. Informujeme o ňom viac ako dva roky a už minule sme spomínali, že prvý sériový model sa na cesty dostane v roku 2024.

A Xiaomi podľa všetkého svoj sľub dodrží. Už od decembra začne pre neho BAIC vyrábať 4997 milimetrov dlhý, 1963 milimetrov široký a 1455 milimetrov vysoký elektromobil s rázvorom náprav rovné tri metre. Presnejšie povedané, produkcia už beží, divízia Beijing Automotive v tejto chvíli dáva dohromady prvé desiatky testovacích áut, pričom k zákazníkom sa prvé finálne kusy dostanú vo februári 2024.

V základe bude SU7 poháňané jedným elektromotorom, ktorý bude Xiaomi dodávať miestna firma United Automotive Electronics. Pohonná jednotka má 220 kilowattov, teda 299 koní, zatiaľ čo batéria typu LFP pochádza od automobilky BYD. Drahší model dostane dvojicu elektromotorov so systémovým výkonom 495 kilowattov (673 koní) a s touto technikou bude spojený akumulátor NMC koncernu CATL.

Kapacity chystaných batérií nepoznáme, ale zadokolka má pohotovostnú hmotnosť 1980 kíl a maximálnu rýchlosť 210 kilometrov za hodinu, zatiaľ čo váha vyššej verzie sa vyšplhala na 2205 kilogramov a elektronika ju pustí na hranicu 265 kilometrov za hodinu.

Zákazníci dostanú na výber 19- alebo 20-palcové hliníkové disky, z obrázkov je zrejmé, že budú mať tiež možnosť vybrať si v rámci príplatkovej výbavy lidar s pokročilými asistenčnými službami a na trh dorazia tri stupne výbavy nazvané SU7, SU7 Pro a SU7 Max. Kamery integrované do prostredných stĺpikov potom naznačujú, že by auto mohlo byť schopné využívať pri odomykaní technológiu rozpoznávania tváre.

Predchádzajúce zákulisné správy naznačovali, že by jedno z prevedení malo dostať i 1,5-litrový spaľovací motor, ktorý by spolu s generátorom slúžil na predĺženie dojazdu, informácie z MIIT však nič také nepotvrdzujú.

Text pôvodne vyšiel na portáli Topspeed.sk. Vychádza so súhlasom redakcie.


Miro Mihálik