V roku 2025 by malo pribudnúť vyše 50 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest
Počas tohto roka diaľničiari odovzdávali do prevádzky len štvorkilometrový úsek obchvatu Prešova. V pláne bolo ešte strihanie pásky na obchádzke Tvrdošína na Orave, pre pomalý postup prác však štát otvorí tento 5,5-kilometrový úsek v polovičnom profile, teda len v dvoch pruhoch, v roku 2024.
Zároveň pôjde o jediný prírastok diaľničnej siete v budúcom roku. Okrem neho by sa mal otvárať ešte kilometer dlhý privádzač D3 pri Kysuckom Novom Meste. V tomto prípade však nejde o diaľničné kilometre v klasickom ponímaní, len o napojenie budúcej diaľnice na okolitú infraštruktúru a hlavne na miestnu kľúčovú fabriku spoločnosti Schaeffler.
Rok 2025 by však mal byť na nové diaľničné kilometre bohatý. Na tento termín avizujú diaľničiari dokončenie Višňového, obchvatu Ružomberka, časti obchvatu Košíc, ako aj úseku R2 medzi Kriváňom a Mýtnou a dokončenie diaľničnej križovatky D1 a D4 pred Bratislavou.
Otázne zostáva, či sa plány diaľničiarom skutočne podarí zrealizovať, keďže minimálne posledný zo spomínaných úsekov má termín dokončenia plánovaný na koniec roka 2025. Ak by však všetko išlo podľa avizovaných plánov, znamenalo by to až 55 kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest.
„Prioritou rezortu je výrazné zrýchlenie prípravy a výstavby chýbajúcich úsekov diaľnice D1 medzi Žilinou a Ružomberkom, diaľnice D3 na Kysuciach a rýchlostnej cesty R4 na východe Slovenska. V príprave budeme pokračovať v zmysle Harmonogramu priorít v cestnej infraštruktúre, ktorý sa bude, tak ako každý rok, aktualizovať v prvej polovici roka 2024,“ dodala hovorkyňa ministerstva dopravy Petra Poláčiková.
(hnonline)