Výstavbu cyklomosta dokončili koncom minulého roku. Jeho architektonické a stavebné riešenie je výnimočné. Podľa odborníkov na výstavbu nosných konštrukcií patrí k najunikátnejším projektom v celej strednej Európe. Objekt má približne 203 metrov a po zotmení ho osvetľujú LED svietidlá.
„Most bol financovaný z mimorozpočtových zdrojov. Z predchádzajúceho operačného programu bolo možné na takúto veľkú investíciu získať zdroje, my sme sa prihlásili a dokončili ju,“ uviedol Ján Nosko, primátor Banskej Bystrice. „Takáto príležitosť by sa už dala v budúcnosti len veľmi ťažko zrealizovať. Suma zhruba 3,6 milióna bola financovaná z Európskych štrukturálnych fondov. To nás viedlo k tomu, aby sme túto investíciu zrealizovali,“ vysvetlil pre Banskobystrický Štandard.
„Výstavba ostatných cyklotrás je komplikovanejšia. Je tam množstvo majetkovoprávnych problémov, ktoré treba vyriešiť. V súčasnosti sme ale pomerne ďaleko a ja verím, že v roku 2024 sa nám podarí aj s cyklotrasami pohnúť a príde ku komplexnému napojeniu,“ doplnil Nosko s tým, že občania musia byť trošku trpezliví, lebo tieto procesy nevie samospráva aj napriek snahe vždy ovplyvniť.
„Takisto sa musíme dohodnúť s vlastníkmi pozemkov, a to už buď formou dohody, alebo postupovať aj formou vyvlastnenia. Po dobudovaní celej kostry cyklotrás v meste vznikne komplexný projekt, ktorý prepojí mestské časti a umožní obyvateľom celého mesta dostať sa na druhú stranu ponad diaľnicu R1 a pokračovať cyklochodníkom smerom na Zvolen,“ dodal Ján Nosko.
Cyklomost sa začína pri čerpacej stanici Tesco, smeruje ponad rýchlostnú cestu R1 až po predajňu automobilov Hyundai na Zvolenskej ceste. Cyklisti i peší sa budú môcť ďalej napojiť na chodník smerujúci popri protipovodňovej ochrane mesta do Iliaša, až sa dostanú na rodinnú cestičku Banská Bystrica – Sliač – Zvolen, ktorej realizáciu má vo svojich investičných zámeroch Banskobystrický samosprávny kraj.
Cyklomost je súčasťou plánovanej cyklotrasy Hušták – Radvaň – Kráľová, ktorá sa začne pri Europe SC, povedie popri okresnom úrade, starom Tescu a cyklopriechodom cez Sládkovičovu ulici prejde na Radvanskú ulicu. Na jej konci prejde podchodom popod príjazdovú cestu smerujúcu na radvanský most a nadviaže na už vybudovaný úsek, ktorý okolo Tesco pumpy pokračuje na cyklomost. Pri čerpacej stanici sa trasa rozdeľuje a druhá vetva je plánovaná ponad oporný múr parkoviska Tesca. Ďalej povedie poza obchodný dom Nay a Obi až do priemyselného areálu ZVT v mestskej časti Kráľová.


