Preskočiť na obsah
EkonomikaHospodárstvo

Ako zdaniť príjmy zo zamestnania z minulého roka? Na daňové priznanie typu A máte čas do apríla

Lehota na požiadanie zamestnávateľa o takzvané ročné zúčtovanie preddavkov na daň z príjmov za rok 2023 vypršala 15. februára. Ak ste to nestihli a daňové priznanie musíte podať sami alebo ho chcete podať dobrovoľne hoci povinnosť nemáte, mali by ste poznať správny postup.

Daňovníci podávajú daňové priznanie na Daňovom úrade v Košiciach. Ilustračná foto: Milan Kapusta / TASR

Daňovníci podávajú daňové priznanie na Daňovom úrade v Košiciach. Ilustračná foto: Milan Kapusta / TASR

Publikované: 

Najčastejšie stojíte ako daňovník pred otázkou, aký typ daňového priznania podať, aké príjmy v ňom uviesť či aké sadzby dane použiť. V neposlednom rade by ste mali vedieť, dokedy túto administratívu musíte stihnúť a čo všetko od vás finančná správa bude vyžadovať v rámci príloh.

Tí, ktorých vlaňajšie peňažné a nepeňažné zárobky plynuli len z takzvanej závislej činnosti, čiže najčastejšie zo zamestnania, si daňové povinnosti splnia buď prostredníctvom zamestnávateľa, ako zaznelo v úvode, alebo podajú daňové priznanie k dani z príjmov typu A. Typ B je určený daňovníkom, ktorí dosiahli aj iné príjmy, napríklad z podnikania, prípadne z predaja nehnuteľnosti a podobne.

Štandard sa v tomto článku bližšie pozrel práve na prvý spomínaný typ daňového priznania.

Daňové priznanie k dani z príjmov typu A za rok 2023

Problematike daňových priznaní je venovaný zákon o dani z príjmov. Či máte povinnosť svoje príjmy a výdavky oznámiť daňovníkom, súvisí s výškou vašich príjmov. Pri tých pod hranicou 2 461,41 eura totiž nič robiť nemusíte. Nad touto hranicou a v prípade, že ste nepožiadali o ročné zúčtovanie preddavkov na daň za rok 2023, však daňové priznanie podať musíte.

Prémiový obsah je dostupný iba pre predplatiteľov. Prihláste sa, alebo si kúpte predplatné.

Kliknite na tlačidlo Registrovať sa a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkami a ochranou súkromia.