Čínsky BYD sa predbieha s americkou Teslou, kto prekoná viac výrobných rekordov. Európa plače, že v elektromobiloch nestíha a automobilky zvažujú spájanie síl. Krajiny sa chvália, kto má viac batériových investorov. Sociálne siete sú plne elektromobilových evanjelistov a ich štatistík nabíjania či dojazdu.
Elektromobily každým rokom dozrievajú a z trhu už nezmiznú. Ale predsa len, nedá sa nevšimnúť si, že pre mnohé automobilky sú stále skôr trápením ako príležitosťou. Bez dotácií sa ich predaje neraz začnú zadrhávať. Problémom sú aj prehnané prevádzkové očakávania. Požičovňa automobilov Hertz na konci minulého roka začala rozpredávať časť slávnostne nakúpených elektromobilov – prekvapili ju vysoké náklady na opravy tejto flotily.
Minimálne v Európe však dopyt budú zabezpečovať čoraz tvrdšie emisné limity. No predať ešte neznamená zarobiť. Vie o tom americký Ford, ktorý na každom predanom elektromobile stráca 36-tisíc dolárov. Znížil kvôli preto výrobu vlajkového F-150 Lightning a odložil plánovanú investíciu 12 miliárd dolárov do rozšírenia výroby.